Sebastian Hejnowski o największych zagrożeniach dla agencji PR / PRoto
Lista przynależnych kategorii publikacji
Obserwujemy ważną zmianę w relacjach firma – konsument, która polega na tym, że klienci oczekują od marek nowych wartości i angażowania się w tematy i obszary okołobiznesowe. Tym samym agencje marketingowe dostrzegają, że PR jest dla nich coraz ważniejszą kompetencją. Mamy dwa obszary PR-u: PR korporacyjny i PR branżowy. Dzisiaj PR brandowy robią agencje PR-owe, które są dodatkiem do agencji reklamowych. Agencja reklamowa robi całą kampanię, a działania komunikacyjne są po stronie firm PR. Tak jednak w przyszłości nie będzie. Agencje marketingowe widzą, że obszar PR jest dla nich bardzo ważny i jeśli chcą nadal tworzyć całe kampanie, muszą inwestować w kompetencje PR-owe. Potrafią robić kampanie na dużą skalę i wzbogacając swoje działania o nowe umiejętności, będą mogły zająć cały rynek. Te agencje, które się nie przestawią i nie będą miały tych kompetencji, po prostu znikną z rynku. Podkreślam też, nie będzie także zapotrzebowania na takie agencje PR-owe, które są dodatkiem do agencji reklamowych.
Czy agencje reklamowe są zagrożeniem dla agencji PR-owych? Obserwujemy pewien odpływ ludzi do agencji reklamowych czy interaktywnych. PR-owcy znajdują tam zatrudnienie, co wcześniej nie miało miejsca. To oznacza z kolei, że największym zagrożeniem - jeśli chodzi o brand - dla agencji PR-owych nie są inne agencje PR, tylko właśnie agencje reklamowe. One historycznie zawsze były dużo lepiej skoncentrowane na Brand Managerów i badanie PR Council, o którym Pani wspomniała, tylko to potwierdza. Przy tym wyniki tego raportu nie mówią, że marketerzy nie traktują poważnie PR-owców tylko, że marketerzy uważają, że te kompetencje powinny być w reklamie. Problem w tym, że albo ich tam nie było, albo w agencjach PR były one znacznie silniejsze.
W praktyce oznacza to również, że dla agencji PR-owych otwiera się zupełnie nowy rynek i nowe możliwości. Jeżeli agencje będą wystarczająco silne w tych pozostałych obszarach reklamowych, to również mogą zawalczyć o rynek reklamowy.
Komentarz ukazał się w serwisie PRoto 17 listopada 2015 r. PRZECZYTAJ ARTYKUŁ
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
MSLGROUP
Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).
Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.
Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.
Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.
Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.
Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.