Trendy w PR. Prognozy 2016. Wypowiedź Sebastiana Stępaka dla PRoto
Lista przynależnych kategorii publikacji
Przyszły rok – to 12 miesięcy wielkiej próby – będziemy musieli znaleźć z nimi wspólny język, wyrwać trochę mięsa agencjom digital i reklamowym i jednocześnie jeszcze bardziej poważnie i profesjonalnie podchodzić do consultingu komunikacyjnego. Dzisiaj rynek jest pojemny i nie chodzi o przetrwanie, ale miejsca w pierwszym rzędzie. Będą je zajmować multitaskerzy i ryzykanci zatrudniający z marszu dyrektorów strategii, kreacji i fantastycznych digitalowców – wszystko pod wodzą najbardziej doświadczonych PR-owców. To będzie bardzo ciekawy rok dla wszystkich agencji, a układ sił we wszelakich rankingach z pewnością ulegnie znaczącej zmianie.
Skoro relacje marka – konsument zmieniają się, zmieniają się też relacje na rynku agencyjnym. Coraz więcej insightów pochodzi z globalnego PR-u, ponieważ to agencje PR od lat pracują ze społecznościami, obserwują trendy, potrafią generować i podtrzymywać potrzeby konsumentów. W praktyce oznacza to, że agencje reklamowe przejmą budżety PR, ale z drugiej strony zaczną solidne związki z agencjami PR, rozbudowując swoje kompetencje o nowe umiejętności tak, by stać się partnerami nowego zupełnie nowego rodzaju dla marketerów. Dlatego przyszły rok bez wątpienia upłynie na budowaniu nowego rynku. Będzie to wymagać z jednej strony dostosowania procedur przetargowych po stronie klienta – ten coraz częściej oczekuje zintegrowanego podejścia oraz one-stop-shop i sam musi się do tego przygotować, z drugiej – wypracowania umiejętności współpracy pomiędzy agencjami tak, by mogły razem osiągać lepsze efekty. Albo skończymy na walce tytanów. Jak widać po ubiegłym roku w polityce – tylko zgoda i magiczny pozytyw potrafią wygrać – więc wojna raczej nie wchodzi w grę.
Sebastian Stępak
Dyrektor Zarządzający
MSLGROUP
Komentarz ukazał się w serwisie PRoto 7 stycznia 2016 r. PRZECZYTAJ ARTYKUŁ
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
MSLGROUP
Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).
Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.
Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.
Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.
Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.
Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.