W 2016 roku Publicis będzie obchodzić swoje 90-lecie i przygotował na tę okazję program akceleracyjny dla 90 najlepszych startupów. Budżet projektu to 10 mln euro.
Kiedy w 1926 roku Marcel Bleustein-Blanchet otwierał Publicis w małym paryskim mieszkaniu, na pewno by nie przypuszczał, że 90 lat później jego firma będzie jedną z trzech globalnych grup komunikacyjnych, która zatrudniać będzie blisko 80 000 pracowników na całym świecie. Marcel Bleustein-Blanchet wyprzedził swój czas. 90 lat temu stworzył swój własny startup.
Dlatego, z okazji swoich 90 urodzin, Grupa Publicis chce pomóc 90 obiecującym startupom, które mogą zmienić branżę reklamową. Projekt Publicis90, który wystartował 18 stycznia, zakłada finansowe wsparcie 90 najlepszych projektów działających w krajach, w których obecne są spółki należące do Grupy Publicis. Budżet projektu to 10 mln euro.
- Kto może zgłosić się do programu Publicis90?
Każdy, kto posiada startup i chciałby zmieniać branżę reklamową. Jedynym warunkiem udziału jest to, że projekt musi dotyczyć działalności przynajmniej jednej ze spółek Grupy Publicis.
- Jak wziąć udział w programie?
Wystarczy zarejestrować swój startup na http://www.publicis90.com
- Do kiedy można się zgłaszać?
Do 28 lutego.
Wszystkie zgłoszone projekty przejdą ten sam proces selekcji. W pierwszym etapie swoje głosy oddadzą pracownicy wszystkich spółek Grupy Publicis, w drugim jury składające się z dyrektorów regionalnych i partnerów Grupy, którzy sporządzą shortlistę. Ostatecznego wyboru dokona globalne jury. Wybrane w ten sposób projekty włączone zostaną do procesu inkubacji i każdy z nich otrzyma wsparcie finansowe w wysokości od 10 000 do 500 000 euro. Twórcy wszystkich wybranych startup’ów otrzymają także roczne wsparcie mentoringowe z ekspertem z Grupy Publicis. Wszystkie projekty zostaną także zaproszone do udziału w Viva Technology Paris w czerwcu 2016 roku, wydarzenia, którego współorganizatorem jest Grupa Publicis. Wsparcia udzieli także Iris Capital, fundusz VC stworzony przez Publicis Groupe i Orange, który zapewni doradztwo biznesowe.
Na czele projektu Publicis90 stanie Maxime Baffert, CEO Proximedia Europe, agencji digital wchodzącej w skład Grupy Publicis.
- Kiedy szukaliśmy, pomysłu na to, jak uczcimy 90-tą rocznice powstania Publicis Groupe chcieliśmy uniknąć typowych pomysłów takich jak wydanie książki, wyprodukowanie stolika kawowego, nakręcenie filmu, zorganizowanie imprezy, na której będziemy patrzeć na to, co zrobiliśmy w latach 30., 40., 50., 60. Świętowanie historii jest miłe, ale dla firmy takiej jak nasza, która zawsze stawiała na innowacyjność i zawsze chce być ponad krzywą kreatywności, świętowanie powinno dotyczyć przyszłości, nie przeszłości – powiedział Maurice Lévy, CEO MSLGROUP.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
MSLGROUP
Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).
Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.
Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.
Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.
Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.
Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.