90 lat. 90 startupów. 10 mln euro do wzięcia

Lista przynależnych kategorii publikacji

W 2016 roku Publicis będzie obchodzić swoje 90-lecie i przygotował na tę okazję program akceleracyjny dla 90 najlepszych startupów. Budżet projektu to 10 mln euro.

Kiedy w 1926 roku Marcel Bleustein-Blanchet otwierał Publicis w małym paryskim mieszkaniu, na pewno by nie przypuszczał, że 90 lat później jego firma będzie jedną z trzech globalnych grup komunikacyjnych, która zatrudniać będzie blisko 80 000 pracowników na całym świecie. Marcel Bleustein-Blanchet wyprzedził swój czas. 90 lat temu stworzył swój własny startup.

Dlatego, z okazji swoich 90 urodzin, Grupa Publicis chce pomóc 90 obiecującym startupom, które mogą zmienić branżę reklamową. Projekt Publicis90, który wystartował 18 stycznia, zakłada finansowe wsparcie 90 najlepszych projektów działających w krajach, w których obecne są spółki należące do Grupy Publicis. Budżet projektu to 10 mln euro.

  • Kto może zgłosić się do programu Publicis90?

Każdy, kto posiada startup i chciałby zmieniać branżę reklamową. Jedynym warunkiem udziału jest to, że projekt musi dotyczyć działalności przynajmniej jednej ze spółek Grupy Publicis.

  • Jak wziąć udział w programie?

Wystarczy zarejestrować swój startup na http://www.publicis90.com

  • Do kiedy można się zgłaszać?

Do 28 lutego.

Wszystkie zgłoszone projekty przejdą ten sam proces selekcji. W pierwszym etapie swoje głosy oddadzą pracownicy wszystkich spółek Grupy Publicis, w drugim jury składające się z dyrektorów regionalnych i partnerów Grupy, którzy sporządzą shortlistę.  Ostatecznego wyboru dokona globalne jury. Wybrane w ten sposób projekty włączone zostaną do procesu inkubacji i każdy z nich otrzyma wsparcie finansowe w wysokości od 10 000 do 500 000 euro. Twórcy wszystkich wybranych startup’ów otrzymają także roczne wsparcie mentoringowe z ekspertem z Grupy Publicis. Wszystkie projekty zostaną także zaproszone  do udziału w Viva Technology Paris w czerwcu 2016 roku, wydarzenia, którego współorganizatorem jest Grupa Publicis. Wsparcia udzieli także Iris Capital, fundusz VC stworzony przez Publicis Groupe i Orange, który zapewni doradztwo biznesowe.

Na czele projektu Publicis90 stanie Maxime Baffert, CEO Proximedia Europe, agencji digital wchodzącej w skład Grupy Publicis.

- Kiedy szukaliśmy, pomysłu na to, jak uczcimy 90-tą rocznice powstania Publicis Groupe chcieliśmy uniknąć typowych pomysłów takich jak wydanie książki, wyprodukowanie stolika kawowego, nakręcenie filmu, zorganizowanie imprezy, na której będziemy patrzeć na to, co zrobiliśmy w latach 30., 40., 50., 60. Świętowanie historii jest miłe, ale dla firmy takiej jak nasza, która zawsze stawiała na innowacyjność i zawsze chce być ponad krzywą kreatywności, świętowanie powinno dotyczyć przyszłości, nie przeszłości – powiedział Maurice Lévy, CEO MSLGROUP.

Załączniki

publicis90.png

publicis90.png

png 475,9 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Bartosz Węgierek

Account Manager

MSL

Sebastian Stępak

Dyrektor Zarządzający

MSL

Biografia
Jedno z ciekawszych spojrzeń na branże PR w Polsce. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na wyniki biznesowe. Doceniany przez międzynarodową społeczność PRowców – był jurorem na tegorocznym Cannes Lions.
Opis dodatkowy
1.Wystąpienia publiczne, negocjacje. 2.Budowanie wzrostów organicznych. 3.Storytelling. 4.Komunikacja kryzysowa.

Renata Toczyska – Seliga

Co-Managing Director, Management Board Member

MSLGROUP

Biografia
Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej w branżach: turystycznej, lotniczej transportowej i farmaceutycznej. Wprowadziła na polski rynek Emirates – jeden z najbardziej spektakularnych launchy i projektów z zakresu komunikacji korporacyjnej w 2013 roku.
Opis dodatkowy
Obszary eksperckie: 1.Trendy i komunikacja w branży turystycznej, transportowej i lotniczej. 2.Komunikacja kryzysowa i wewnętrzna w w/w branżach.

Łukasz Kowalski

Dyrektor Działu Corporate & Financial Communications

MSL

Biografia
Ekspert w zakresie Corporate PR i Issue Management. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów dla klientów z branży energetycznej, przemysłowej i obronnej. Doradca międzynarodowych koncernów, dla których tworzy strategie komunikacji, zarządzania reputacją i budowania relacji z liderami opinii.
Opis dodatkowy
1.Informacja i zarzadzanie nią w polityce międzynarodowej. 2.Biznes międzynarodowy, różnice kulturowe, lokalizacja zagranicznego biznesu w Polsce. 3.Trendy w energetyce oraz wyzwania stojące przed rynkiem energetycznym. 4.Wyzwania modernizacji armii.

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.