Rok 2015 pod lupą branży PR - prognozy na 2016 / Sebastian Hejnowski dla Wirtualnych Mediów

Lista przynależnych kategorii publikacji

Wydarzenie roku
Wydarzeniem roku były w Polsce wybory prezydenckie i parlamentarne  i związane z nimi perturbacje w szczególności istotne dla sektora bankowego. Mam nadzieję, że działania rządu wobec banków skłonią w końcu te ostatnie to wzięcia spraw w swoje ręce i wychodzenia z inicjatywą a nie wyłącznie reagowania w momencie zaistnienia kryzysu. Już od ponad roku mówiło się w Polsce o szukaniu pieniędzy w kieszeni banków. Branża nie zrobiła prawie nic, co miałoby poprawić jej wizerunek w oczach Polaków

Sukces roku
Niewątpliwym sukcesem jest wzrost serwisów streamingowych. W tym roku po raz pierwszy to Netflix dostał najwięcej nominacji do Złotych Globów. A w kategorii ‘Najlepszy serial” aż cztery z sześciu nominowanych produkcji pochodzą z platform streamingowych (Netflix, Hulu i Amazon). W Polsce do dziś nie jest obecny żaden z wielkich światowych graczy, ale rodzime serwisy (Player, Ipla) radzą sobie coraz lepiej.

Porażka roku
Porażką jest polska obecność na festiwalu w Cannes. Mam wrażenie, że robimy się nudni i zmęczeni a przecież chcemy być krajem wzrostu i kreatywności. Na najważniejszym światowym festiwalu reklamy widać, że kreatywności nad Wisłą brakuje.
Na świecie największą porażką jest sprawa Volkswagena. A fakt, że ten kryzys nawet nie zachwiał wynikami sprzedaży koncernu w Polsce doskonale świadczy o rodzimej wrażliwości na sprawy planety.

Człowiek roku
Mark Zuckerberg, który przeznaczył 99% swoich akcji Facebooka na cele dobroczynne. Jego czyn wpisuje się w oczekiwania millenialsów. Ci, jak pokazują badania, oczekują od korporacji większego zaangażowania w sprawy świata. Nie wierzą już, że rządy same uporają się z wyzwaniami. Tą drogą od lat podąża już Bill Gates, który w tym roku aktywnie wspierał konferencję klimatyczną COP21 w Paryżu.

Kampania roku
#likeagirl dla marki Always. Bardzo udana kampania reklamowa, która oparta jest na działaniu PR. Jest to świetny przykład tego jak PR wchodzi w buty marketingu i co można osiągnąć w reklamie oddając ją w ręce PRowców

Trend roku
Przy coraz większym rozdrobnieniu mediów o uwagę walczymy głównie dobrym contentem. Własne kanały stają się coraz większą siłą i firmy dostrzegły, że warto inwestować w systematyczne tworzenie własnych treści

Prognoza na 2016 rok
W PR będziemy obserwować coraz większą integrację z marketingiem. Obserwujemy już wiele takich ruchów. Agencje PR będą coraz odważniej stawać do przetargów reklamowych. Będziemy też świadkami fuzji agencji PR i reklamowych.  W public relations umocni się natomiast strona konsultingu korporacyjnego. Coraz więcej firm rozumie, że reputacja ma podstawowe znaczenie dla ich biznesu.

 

Komentarz ukazał się w serwisie Wirtualne Media 19 stycznia 2016 r. r. PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

Załączniki

logo MSLGROUP.png

logo MSLGROUP.png

png 8,7 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Bartosz Węgierek

Account Manager

MSL

Sebastian Stępak

Dyrektor Zarządzający

MSL

Biografia
Jedno z ciekawszych spojrzeń na branże PR w Polsce. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na wyniki biznesowe. Doceniany przez międzynarodową społeczność PRowców – był jurorem na tegorocznym Cannes Lions.
Opis dodatkowy
1.Wystąpienia publiczne, negocjacje. 2.Budowanie wzrostów organicznych. 3.Storytelling. 4.Komunikacja kryzysowa.

Renata Toczyska – Seliga

Co-Managing Director, Management Board Member

MSLGROUP

Biografia
Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej w branżach: turystycznej, lotniczej transportowej i farmaceutycznej. Wprowadziła na polski rynek Emirates – jeden z najbardziej spektakularnych launchy i projektów z zakresu komunikacji korporacyjnej w 2013 roku.
Opis dodatkowy
Obszary eksperckie: 1.Trendy i komunikacja w branży turystycznej, transportowej i lotniczej. 2.Komunikacja kryzysowa i wewnętrzna w w/w branżach.

Łukasz Kowalski

Dyrektor Działu Corporate & Financial Communications

MSL

Biografia
Ekspert w zakresie Corporate PR i Issue Management. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów dla klientów z branży energetycznej, przemysłowej i obronnej. Doradca międzynarodowych koncernów, dla których tworzy strategie komunikacji, zarządzania reputacją i budowania relacji z liderami opinii.
Opis dodatkowy
1.Informacja i zarzadzanie nią w polityce międzynarodowej. 2.Biznes międzynarodowy, różnice kulturowe, lokalizacja zagranicznego biznesu w Polsce. 3.Trendy w energetyce oraz wyzwania stojące przed rynkiem energetycznym. 4.Wyzwania modernizacji armii.

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.