23 edycja Festiwalu Golden Drum podsumowuje ilość nadesłanych zgłoszeń
Lista przynależnych kategorii publikacji
1215 zgłoszeań z 26 krajów rywalizuje o nagrody Golden Drum 2016.
23 edycja Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Golden Drum, która odbędzie się 18 - 21 października 2016 w Ljubljanie, otrzymała 1047 zgłoszeń z 26 krajów. Dodatkowo 168 osób zgłosiło się do konkursu Off Drum: Ljubljana Poster Award. Jest to dowód na to, że festiwal staje się coraz bardziej atrakcyjny wśród młodych kreatywnych.
"Jesteśmy bardzo podekscytowani tak znaczącym wzrostem zgłoszeń od niezależnych agencji, a jednocześnie zwiększoną liczbą uczestników znad Adriatyku. Jest to dla nas dowód na to, że znajduje sie tam duży potencjał twórczy, który tylko czeka na bycie odkrytym.", Lučka Peljhan, Dyrektor konkursu Golden Drum.
W stosunku do ubiegłego roku dwukrotnie zwiększyła się ilość zgłoszeń na konkurs Off Drum Ljubliana Poster Award (168 prac), podczas gdy liczba nadesłanych zgłoszeń rywalizujących o nagrodę Adriatic Golden Drum Award wzrosła o 46% (w stosunku do 2015 roku) i wynosi 140.
Choć w 2016r. na Golden Drum zgłosiło się aż 27 różnych agencji sieciowych (w zeszłym roku 25), to właśnie wśród agencji niezależnych zauważalny jest największy wzrost nadesłanych prac (442 w 2016r., 46 więcej niż w roku ubiegłym).
W 2016r. nowymi uczestnikami konkursu są agencje z Bośni i Hercegowiny oraz Kosowa. Warte uwagi jest również to, że pomimo niezwykle trudnego czasu, to właśnie Turcja, spośród 26 konkurujących w tym roku krajów, zgłosiła najwięcej prac (158) - nadal największa ilość odrzuconych zgłoszeń, a także Rosja (147), której liczba zarejestrowanych prac jest większa w porównaniu do ubiegłego roku. Najwięcej prac zgłosiły agencje z Chorwacji i Gruzji.
Dwudziesta trzecia edycja festiwalu Golden Drum wprowadziła wiele nowości w programie wydarzenia. W sekcji Best Practice najwięcej zgłoszeń dotyczy Public Relations (73), Activation Programme (64) i Branded Content (60), natomiast w sekcji Best Piece, najpopularniejsze są kategorie Press (147), a następnie Film (146) i Out of Home (132).
Jedną z najistotniejszych nowości wprowadzonych w tym roku było utworzenie grupy “Capture the local spirit”, której celem było połączenie i twórcze przedstawienie lokalnej energii. 42 kreatywnych pomysłów opartych właśnie o lokalnego ducha, będzie rywalizowało o nagrodę „Best capture of local spirit”.
Tegoroczne prace będą oceniane przez dwa składy jurorskie złożone z 22-ch najlepszych, międzynarodowo uznanych ekspertów z branży kreatywnej: Graham Lang, Chief Creative Officer, Y&R Advertising, Afryka Południowa i Afryka to przewodniczący jury kategorii “Best Piece“, natomiast Eduardo Marques, Executive Creative Director 180LA, Kalifornia jest przewodniczącym jury kategorii “Best Practice“. Prace konkursu Off Drum będą oceniane przez pięcioosobowe jury pod przewodnictwem Jason'a Romeyko, Global Executive Creative Director, Serviceplan Group Austria.
Więcej informacji o Festiwalu Golden Drum na stronie: http://www.goldendrum.com/
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
MSLGROUP
Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).
Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.
Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.
Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.
Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.
Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.