Golden Drum 2016 – Polska z 7 nagrodami. Komentuje Sebastian Hejnowski dla Publicrelations.pl
Lista przynależnych kategorii publikacji
- W tym roku festiwal Golden Drum po raz pierwszy odbył się w Lublanie a nie w nadmorskim Portoroż. Zmiana ta ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Nie można ukryć, że Portoroż ma niebywały czar i przez lata był magnezem dla polskiej i europejskiej branży reklamowej. W ostatnich latach festiwal zmniejszył się znacząco i szukając pomysłu na zmianę formatu organizatorzy przenieśli wydarzenie do stolicy. Niewątpliwie przewagą Lublany jest bliskość lotniska. Zamkowi, gdzie odbywają się spotkania też nie można odmówić uroku. Na tegoroczną edycję spłynęło 1047 prac z 26 krajów naszego regionu. Nadal jest więc to zdecydowanie największe wydarzenie branży reklamowej w Europie Środkowej i Wschodniej. Mając na względzie regionalne ambicje Polski dziwi niska liczba zgłoszeń z naszego kraju (81). Przełożyła się ona na 12 polskich prac na shortlistach. Dwie polskie agencje zostały nagrodzone złotem – Grey Group i Walk.
Obie agencje otrzymały też Silver Drum w kategorii Public Relations. Walk za kampanię „Nie chcę być strażakiem” , przygotowaną dla Fundacji Integracja, a Grey Group za kampanię „Życie po śmierci” zrealizowaną dla PCK. Grand Prix w kategorii PR zdobyła agencja Publicis za błyskawiczne wykorzystanie obraźliwych słów pod adresem Rumunii kandydata na prezydenta USA Berniego Sandersa. Nagrodzone w tej kategorii zostały też: Saatchi and Saatchi za rozpoczęcie debaty o przemocy wobec kobiet w Gruzji i MCCann za kampanię walczącą z równouprawnieniem kobiet w Rumuni; TBWA za kampanię pokazującą uprzedzenia wobec gejów w Turcji i w końcu Y&R za kampanię dotyczącą uchodźców w Czechach.
Sebastian Hejnowski
CEO MSLGROUP CEE
Komentarz ukazał się w serwisie publicrelations.pl 24 października 2016 r PRZECZYTAJ ARTYKUŁ
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
MSLGROUP
Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).
Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.
Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.
Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.
Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.
Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.