Czy to był dobry rok dla branży i agencji PR? Komentuje Sebastian Stępak dla Publicrelations.pl

Lista przynależnych kategorii publikacji

Dla nas to był fantastyczny rok. Utrzymaliśmy wzrost, po wielu miesiącach przygotowań ujawniliśmy zarobki naszych pracowników Z tego jesteśmy dumni, mamy nadzieję, że to pozytywnie wpłynie na branżę.
Widzę, że zaczynamy odchodzić od digitalu. Ochłonęliśmy trochę po zachłyśnięciu się youtuberami i kilkoma innymi trendami. Wracamy do tego, za co od lat jesteśmy wynagradzani – współpracy z dziennikarzami. Zwłaszcza tymi z redakcji online – bo to internet wiedzie teraz prym. Dużo pracujemy także z telewizjami. Ubożeją natomiast kontakty z prasą – zarówno naszej agencji, jak i całej branży, nad czym ubolewamy.

Dla branży to był dobry rok, zwłaszcza jeśli chodzi o ZFPR. Ze strony Związku pojawiło się kilka fajnych inicjatyw. Z branży słychać pozytywne sygnały, choć nie z każdej strony. Nie bez znaczenia są zmiany polityczne – wiele firm, które pracowały głównie dla spółek Skarbu Państwa, przechodzi teraz ciężki okres.
 
Sebastian Stępak
Dyrektor Zarządzający
MSLGROUP Poland
 
Komentarz ukazał się w serwisie Nowy Marketing 29 grudnia 2016 r. PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

Załączniki

sebastianstepak.jpg

sebastianstepak.jpg

jpg 123,8 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Bartosz Węgierek

Account Manager

MSL

Sebastian Stępak

Dyrektor Zarządzający

MSL

Biografia
Jedno z ciekawszych spojrzeń na branże PR w Polsce. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na wyniki biznesowe. Doceniany przez międzynarodową społeczność PRowców – był jurorem na tegorocznym Cannes Lions.
Opis dodatkowy
1.Wystąpienia publiczne, negocjacje. 2.Budowanie wzrostów organicznych. 3.Storytelling. 4.Komunikacja kryzysowa.

Renata Toczyska – Seliga

Co-Managing Director, Management Board Member

MSLGROUP

Biografia
Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej w branżach: turystycznej, lotniczej transportowej i farmaceutycznej. Wprowadziła na polski rynek Emirates – jeden z najbardziej spektakularnych launchy i projektów z zakresu komunikacji korporacyjnej w 2013 roku.
Opis dodatkowy
Obszary eksperckie: 1.Trendy i komunikacja w branży turystycznej, transportowej i lotniczej. 2.Komunikacja kryzysowa i wewnętrzna w w/w branżach.

Łukasz Kowalski

Dyrektor Działu Corporate & Financial Communications

MSL

Biografia
Ekspert w zakresie Corporate PR i Issue Management. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów dla klientów z branży energetycznej, przemysłowej i obronnej. Doradca międzynarodowych koncernów, dla których tworzy strategie komunikacji, zarządzania reputacją i budowania relacji z liderami opinii.
Opis dodatkowy
1.Informacja i zarzadzanie nią w polityce międzynarodowej. 2.Biznes międzynarodowy, różnice kulturowe, lokalizacja zagranicznego biznesu w Polsce. 3.Trendy w energetyce oraz wyzwania stojące przed rynkiem energetycznym. 4.Wyzwania modernizacji armii.

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.