Agencje o rankingu fee income za 2016 rok / Komenatarz Sebastiana Hejnowskiego dla Proto.pl

Lista przynależnych kategorii publikacji

MSL utrzymała swoją pozycję w rankingu, ale po raz pierwszy została w nim sklasyfikowana Publicis Consultants - druga agencja należąca do grupy Publicis. Uważam ten ranking za kluczowy dla profesjonalizacji rynku. Klienci powinni wiedzieć, że firmy, z którymi pracują, hołdują najwyższym standardom i są przejrzyście prowadzone. Wskazanie liczby osób zatrudnionych na umowę o pracę też jest ważnym czynnikiem dla poszukujących pracy w branży PR.

Fee agencji PR-owych wciąż wygląda ubogo w porównaniu do rynku reklamowego, ten dystans się jednak zmniejsza. MSL już rok temu wstąpiła do SAR i jest aktywnym członkiem stowarzyszenia. Są kraje Unii Europejskiej, w których to agencje PR wiodą prym. Do tego nam jeszcze daleko.

Trendy rynkowe nie wpływają szybko na pozycje agencji w zestawieniu. Pogoń za social mediami, tak popularna jeszcze kilka lat temu, ustała na dobre i agencje PR znów są na silnej pozycji, oferując takie kompetencje. Myślę, że teraz wyścig jest na polu konsultingu korporacyjnego i public affairs. Ten rynek w naszym kraju zaczyna dojrzewać i klienci poważniej niż kiedyś podchodzą do reputacji.

 

Sebastian Hejnowski

CEO MSL CEE

Komentarz ukazał się w serwisie Proto.pl 30 czerwca 2017r.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Bartosz Węgierek

Account Manager

MSL

Sebastian Stępak

Dyrektor Zarządzający

MSL

Biografia
Jedno z ciekawszych spojrzeń na branże PR w Polsce. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na wyniki biznesowe. Doceniany przez międzynarodową społeczność PRowców – był jurorem na tegorocznym Cannes Lions.
Opis dodatkowy
1.Wystąpienia publiczne, negocjacje. 2.Budowanie wzrostów organicznych. 3.Storytelling. 4.Komunikacja kryzysowa.

Renata Toczyska – Seliga

Co-Managing Director, Management Board Member

MSLGROUP

Biografia
Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej w branżach: turystycznej, lotniczej transportowej i farmaceutycznej. Wprowadziła na polski rynek Emirates – jeden z najbardziej spektakularnych launchy i projektów z zakresu komunikacji korporacyjnej w 2013 roku.
Opis dodatkowy
Obszary eksperckie: 1.Trendy i komunikacja w branży turystycznej, transportowej i lotniczej. 2.Komunikacja kryzysowa i wewnętrzna w w/w branżach.

Łukasz Kowalski

Dyrektor Działu Corporate & Financial Communications

MSL

Biografia
Ekspert w zakresie Corporate PR i Issue Management. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów dla klientów z branży energetycznej, przemysłowej i obronnej. Doradca międzynarodowych koncernów, dla których tworzy strategie komunikacji, zarządzania reputacją i budowania relacji z liderami opinii.
Opis dodatkowy
1.Informacja i zarzadzanie nią w polityce międzynarodowej. 2.Biznes międzynarodowy, różnice kulturowe, lokalizacja zagranicznego biznesu w Polsce. 3.Trendy w energetyce oraz wyzwania stojące przed rynkiem energetycznym. 4.Wyzwania modernizacji armii.

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.