Golden Drum: termin na zgłoszenia przedłużony
Organizatorzy jubileuszowego 25. Festiwalu Golden Drum ogłosili ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń: 3 września 2018.
Kampanie zgłoszone w tegorocznej edycji oceni 22 czołowych międzynarodowych ekspertów w dziedzinie komunikacji marketingowej z branż odpowiadających różnym kategoriom konkursowym. Na ich czele stanie Adrian Botan, Global Executive Creative Director McCann Worldgroup i przewodniczący European Creative Leadership Council w Wielkiej Brytanii oraz Jaime Mandelbaum, Chief Creative Officer Y&R Europe z Czech.
Zmiany w programie konkursowym
Organizatorzy zapowiedzieli kilka nowości w programie konkursowym. Główny konkurs Golden Drum, jak zwykle podzielony na dwie części: Best Piece and Best Practice, w tym roku poszuka odpowiedzi również na bardziej konkretne pytania w nowych sekcjach „WHAT” (najlepsze rozwiązania i najbardziej efektywne wdrożenia) i „WHY” (przyczyny wyboru konkretnych sposobów komunikacji). Każda z nich ocenia inne grupy i kategorie konkursowe, które odzwierciedlają najnowsze trendy w branży reklamowej i kreatywnej. Jubileuszowa edycja festiwalu upłynie pod hasłem „Odkrywanie źródeł inspiracji”, a myślą przewodnią wszystkich spotkań będzie twórcza transformacja przyszłości, która inspiracje czerpie z codziennego życia.
Sekcje konkursowe
Sekcja „WHAT” rozpatrzy zgłoszone prace (indywidualne projekty z kategorii takich jak: Film, Print, Out of Home, Audio, Digital & Mobile, Reach, Integrated and Craft) pod kątem ich innowacyjności i efektywności.
Jury obradujące w sekcji „WHY” oceni kampanie pod względem celu, dla którego zostały stworzone. Prace podzielono na grupy tematyczne: aktywizacja, budowanie marki, efektywność funkcjonalna, rozrywka, innowacyjność, lokalny duch, wpływ popkultury i dobro społeczne.
Od lat nieodłącznym elementem festiwalu jest Young Drummers Competition. To konkurs skierowany do młodych twórców poniżej 30. roku życia. Mogą oni zgłaszać projekty plakatów przedstawiających słoweńskie miasto Piran, które wzmocnią jego wizerunek i postrzeganie nie tylko przez pryzmat atrakcyjnej destynacji turystycznej, ale też kulturalnej – jako ojczystego miasta barokowego kompozytora Tartiniego.
Konkursy są otwarte dla wszystkich agencji, reklamodawców, domów projektowych i produkcyjnych, firm mediowych i innych podmiotów zaangażowanych w tworzenie lub produkcję komunikacji marketingowej z 40 krajów. W poprzednich latach wiele nagród trafiło do polskich agencji, wśród których znalazły się m.in.: Leo Burnett Warszawa, Grey Worldwide Warszawa, Ogilvy&Mather, DDB&Tribal, Isobar Polska czy Saatchi&Saatchi.
Golden Drum to jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z reklamą. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1994 roku i stał się znanym na całym świecie symbolem branży reklamowej. Golden Drum to także inspirujące wykłady, prezentacje, warsztaty, spotkania i rozmowy z ludźmi reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż, coroczny gospodarz tego wydarzenia.
Partnerem komunikacyjnym tegorocznej edycji Golden Drum jest MSL.
Ważne daty:
Termin zgłoszeń: 3 września 2018
Termin zgłoszeń do Young Drummers Competition: 10 września 1018
Akredytacje: do 15 października 2018
Więcej informacji o Golden Drum na stronie: https://goldendrum.com/.
Dodatkowe informacje:
Lea Likar, Public Relations Manager, lea.likar@goldendrum.com, +386 41 941 706
Neža Rozman, Public Relations Manager, neza.rozman@goldendrum.com, + 386 41 273 504
Aleksandra Papež, Public Relations Manager, aleksandra.papez@goldendrum.com, +386 40 794 900
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O MSL
MSL tworzy grupę agencji public relations i jest częścią zintegrowanej sieci komunikacyjnej Publicis Groupe, jednej z największych na świecie. Zapewnia strategiczne doradztwo i kreatywne myślenie, promując jednocześnie interesy swoich klientów poprzez odważne i odkrywcze kampanie, które angażują wiele punktów widzenia i holistyczne myślenie. Z ponad 3100 pracownikami w ponad 107 biurach na całym świecie MSL jest także jedną z największych sieci PR w Europie i najszybciej rozwijającą się w Chinach oraz Indiach.