Prawie 1200 prac z 28 krajów będzie walczyć o prestiżowe nagrody Golden Drum 2018

Lista przynależnych kategorii publikacji

Jubileuszowy 25. Festiwal Golden Drum, który odbędzie się w dniach 17-19 października 2018 roku w Portorož w Słowenii, odnotował imponującą liczbę zgłoszeń konkursowych. Listę finalistów poznamy 17 października 2018, a zwycięzców − podczas uroczystości wręczenia Golden Drum Grand Award, która odbędzie się 19 października o godz. 20.30.

Spośród 28 krajów, które biorą udział w konkursie, największą liczbę zgłoszeń odnotowano z Rumunii - 188 (to aż o 165% więcej niż w ubiegłym roku) i Rosji - 149 zgłoszeń. Macedonia jest krajem o największym tempie wzrostu liczby zgłoszeń (o ponad 600% w porównaniu z 2017 rokiem). Po raz pierwszy w historii Golden Drum do listy krajów, które mogą wziąć udział w festiwalu, dołączyły Hiszpania i Portugalia.

25. edycja Festiwalu Golden Drum obfituje w wiele nowości, o których mówi Stojan Pelko, Wiceprzewodniczący Golden Drum: Zmiany, które wprowadziliśmy, są radykalne, ale przyniosły wymierne efekty. Ilość zgłoszonych w tym roku prac przerosła nasze oczekiwania.

W tym roku ponad 196 różnych agencji będzie walczyć o Golden Rose Award, 28 agencji sieciowych będzie zabiegać o zdobycie Golden Net Award, a 103 niezależne agencje − o Golden Dragon Award. Najwięcej zgłoszeń w sekcji WHAT jest w grupach F Reach (13,25%), H Craft (12,45%) i A Film (8,94%), natomiast w sekcji WHY  wiodącą kategorią jest Z Social good (9,54%), a potem kolejno grupy
V Entertainment (6,43%) i S Activation (5,93%).

Do konkursu Young Drummers zgłoszono aż 172 plakaty młodych twórców, które miały skupić się na wzmocnieniu marki Piranu – miasta Tartiniego. Jak wyjaśnia Mojca Briščik, przewodnicząca Golden Drum: Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku, liczba zgłoszeń z roku na rok wzrasta. Co prawda zainteresowanie konkursem głównym jest na takim samym poziomie jak w zeszłym roku, ale trzeba wziąć pod uwagę trudności ekonomiczne rynku tureckiego, który zawsze był mocno obecny na festiwalu. W tym roku o prestiżowe nagrody walczy jeszcze kilka innych agencji sieciowych i krajów, więc jury będzie miało trudne zadanie.

Tegoroczne prace zgłoszone do Golden Drum będą oceniane przez dwa składy jurorskie, czyli 22 najlepszych międzynarodowych ekspertów z branży kreatywnej. Przewodniczącym jury sekcji WHAT jest Dushan Drakalski, Chief Creative Officer Europe z Ray Productions, a obradami jury sekcji WHY pokieruje Adrian Botan, Global Executive Creative Director z McCann Worldgroup. Zgłoszenia do Young Drummers oceniane będą przez specjalne 5-osobowe jury pod przewodnictwem Josefine Richards, Creative Director w INGO Stockholm.

Więcej informacji o Golden Drum na stronie: https://goldendrum.com/.

Załączniki

GOLDEN DRUM HORIZONTAL LOGOTYPE-02.png

GOLDEN DRUM HORIZONTAL LOGOTYPE-02.png

png 55,9 kB
pobierz
Golden Drum 4.jpg

Golden Drum 4.jpg

jpg 654,7 kB
pobierz
Golden Drum 3.jpg

Golden Drum 3.jpg

jpg 814,9 kB
pobierz
Golden Drum Awards.jpg

Golden Drum Awards.jpg

jpg 909,9 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Bartosz Węgierek

Account Manager

MSL

Sebastian Stępak

Dyrektor Zarządzający

MSL

Biografia
Jedno z ciekawszych spojrzeń na branże PR w Polsce. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na wyniki biznesowe. Doceniany przez międzynarodową społeczność PRowców – był jurorem na tegorocznym Cannes Lions.
Opis dodatkowy
1.Wystąpienia publiczne, negocjacje. 2.Budowanie wzrostów organicznych. 3.Storytelling. 4.Komunikacja kryzysowa.

Renata Toczyska – Seliga

Co-Managing Director, Management Board Member

MSLGROUP

Biografia
Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej w branżach: turystycznej, lotniczej transportowej i farmaceutycznej. Wprowadziła na polski rynek Emirates – jeden z najbardziej spektakularnych launchy i projektów z zakresu komunikacji korporacyjnej w 2013 roku.
Opis dodatkowy
Obszary eksperckie: 1.Trendy i komunikacja w branży turystycznej, transportowej i lotniczej. 2.Komunikacja kryzysowa i wewnętrzna w w/w branżach.

Łukasz Kowalski

Dyrektor Działu Corporate & Financial Communications

MSL

Biografia
Ekspert w zakresie Corporate PR i Issue Management. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów dla klientów z branży energetycznej, przemysłowej i obronnej. Doradca międzynarodowych koncernów, dla których tworzy strategie komunikacji, zarządzania reputacją i budowania relacji z liderami opinii.
Opis dodatkowy
1.Informacja i zarzadzanie nią w polityce międzynarodowej. 2.Biznes międzynarodowy, różnice kulturowe, lokalizacja zagranicznego biznesu w Polsce. 3.Trendy w energetyce oraz wyzwania stojące przed rynkiem energetycznym. 4.Wyzwania modernizacji armii.

O MSL

MSL tworzy grupę agencji public relations i jest częścią zintegrowanej sieci komunikacyjnej Publicis Groupe, jednej z największych na świecie. Zapewnia strategiczne doradztwo i kreatywne myślenie, promując jednocześnie interesy swoich klientów poprzez odważne i odkrywcze kampanie, które angażują wiele punktów widzenia i holistyczne myślenie. Z ponad 3100 pracownikami w ponad 107 biurach na całym świecie MSL jest także jedną z największych sieci PR w Europie i najszybciej rozwijającą się w Chinach oraz Indiach.