Światowa Federacja Reklamy szacuje, że boty niebawem będą odpowiadać za blisko 50 miliardów dolarów strat z powodu wyłudzeń - digital ad fraud - i będą drugim po handlu narkotykami źródłem dochodu z przestępczości na świecie.
Światowa Federacja Reklamy szacuje, że boty niebawem będą odpowiadać za blisko 50 miliardów dolarów strat z powodu wyłudzeń - digital ad fraud - i będą drugim po handlu narkotykami źródłem dochodu z przestępczości na świecie. Już dziś tzw. fake views czy click-frauds prowadzą do wyłudzeń na poziomie 50% budżetu reklamowego.
Podczas debaty przedstawicieli branży marketingowej i innowatorów z listy New Europe 100, którą zorganizował think tank Res Publica, nasza ekspertka Zofia Bugajna-Kasdepke rozmawiała o sposobach przeciwdziałania dezinformacji i walki ze sztucznym ruchem w sieci i amplifikacji treści.
Podsumowanie dyskusji znalazło się w materiale „RAPORT Z POLA BITWY: Wydawcy i reklamodawcy vs boty” – zachęcamy do lektury!
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami