Czy wiesz, co wiewiórkom zaprząta głowę zimą? Jak ułatwić im życie w miejskiej dżungli? Czym można je karmić, by nie zaszkodzić ich zdrowiu?
Na te i inne pytania starali się odpowiadać uczestnicy debaty, zorganizowanej przez markę Felix, która odbyła się 21 stycznia. Wybór daty nie był przypadkowy - tego dnia bowiem obchodziliśmy Dzień Doceniania Wiewiórek.
Czy wiewiórki można szkolić? Jak pomóc im przetrwać zimę w mieście? Co jedzą a co może im zaszkodzić? To tylko niektóre z wątpliwości, jakie marka Felix chce rozwiać podczas kampanii edukacyjnej poświęconej zwyczajom i życiu wiewiórek.
Początkiem ogólnopolskiej akcji była debata, która odbyła się w uroczej mazurskiej miejscowości Płociczno – zalesionym terenie który jest naturalnym środowiskiem wiewiórek. Spotkanie poświęcone było ochronie wiewiórek i sposobom pomocy, jakiej każdy z nas może im udzielić. W debacie wzięli udział: dr Andrzej Kruszewicz – dyrektor warszawskiego ZOO, Lena Grusiecka – założycielka Stowarzyszenia Leśne Pogotowie oraz Geert Weggen – znany fotograf dzikich zwierząt. Eksperci dyskutowali o zwyczajach wiewiórek, dzielili się ciekawostkami i odpowiadali na zapytania, jakie pojawiały się w trakcie trwania debaty. „Należy pamiętać o tym, że wiewiórka mimo swojego uroczego wyglądu, pozostaje dzikim zwierzęciem i nie należy traktować jej jak zwierzątko domowe. Jeśli znajdziemy małą wiewiórkę, która wydaje nam się porzucona przez rodziców możemy zawiadomić odpowiednie służby, ale nie należy jej podnosić ani przenosić, ponieważ bardzo często matka jest w pobliżu i wraca po młode” – powiedziała Lena Grusiecka ze Stowarzyszenia Leśne Pogotowie.
- Marka Felix chce realnie działać i pomagać wiewiórkom przez cały rok, dlatego planujemy szereg działań zarówno w przestrzeni miejskiej jak i poza terenami miast. Te rude, sympatyczne gryzonie są nieodłącznym elementem wizerunku naszej marki, dlatego podchodzimy do tematu ich dobrostanu bardzo personalnie. Zachęcamy do śledzenia naszych social mediów, aby być na bieżąco z akcjami, które planujemy - mówi Agnieszka Krajewska – Pliwka, Senior Brand Manager z firmy Intersnack.
Jednym z obecnych projektów marki jest współfinansowanie budowy woliery w Leśnym Pogotowiu - Ośrodku Rehabilitacji Dzikich Zwierząt pod Lublinem. W powstałej/wybudowanej wolierze wiewiórki po urazach będą mogły wracać do zdrowia w warunkach najbardziej zbliżonych do naturalnych. Dzięki zamontowanej wewnątrz kamerze, będzie można na żywo podglądać te fascynujące zwierzęta przez całą dobę. Aby nieustannie przypominać o działaniach, marka Felix we współpracy z Geertem Weggenem stworzyła również nowoczesny kalendarz ścienny zawierający zdjęcia wiewiórek. Dzięki niemu te urocze stworzonka mogą nam towarzyszyć w życiu codziennym.
W planach marki jest również budowa specjalnych pomostów zawieszonych nad ruchliwymi trasami, aby mogły bezpiecznie przemieszczać się między terenami, które zamieszkują.
Zachęcamy do śledzenia naszych akcji na facebooku Felix i wiewiórka, oraz na naszej stronie http://www.felixpolska.pl/akcje.
Aleksandra Siewiera
aleksandra.siewiera@mslgroup.com
+ 48 608 392 419
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
MSLGROUP
Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).
Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.
Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.
Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.
Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.
Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.