Centrum Pomocy Ukrainie – inicjatywa ukraińskich firm, która niesie pomoc mieszkańcom Ukrainy

Środa, 16 Marca 2022 r. – Warszawa, Polska – Ponad dwa tygodnie temu, oczy i serca całego świata zwróciły się w kierunku Europy Wschodniej i jej mieszkańców. Życie, jakie do tej pory znali mieszkańcy Ukrainy zakończyło się wraz z wybuchem wojny. Wielu z nich musiało opuścić swoje domy, aby szukać schronienia lub walczyć w obronie kraju, co spowodowało jeden z największych kryzysów humanitarnych XXI wieku. W jego obliczu, grupa ukraińskich firm wyszła z inicjatywą stworzenia Centrum Pomocy Ukrainie (Help Ukraine Center), której celem jest zbieranie i dostarczanie pomocy humanitarnej i medycznej dla ludzi w Ukrainie, w regionach, w których jej najbardziej potrzebują.

Wspólny cel: dostarczyć pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna

Ukraińcy znajdujący się na zagrożonych obszarach pilnie potrzebują leków, żywności, koców, ciepłej odzieży i innej pomocy humanitarnej, jednak zwykłe łańcuchy dostaw są obecnie niedostępne. Centrum Pomocy Ukrainie to wspólna inicjatywa kilku największych ukraińskich firm, które tworzą magazyny, do których wolontariusze mogą wysyłać pomoc humanitarną i medyczną z całego świata oraz uruchamiają łańcuchy logistyczne, które umożliwią szybsze dostawy na Ukrainę. Pełna lista magazynów dostępna jest na stronie i jest regularnie uaktualniana.

Każda osoba na świecie może wysłać pomoc do jednego z magazynów Centrum Pomocy Ukrainie. Po dotarciu na Ukrainę zostanie ona przekazana Siłom Zbrojnym Ukrainy w celu dalszej dystrybucji. Projekt powstał przy udziale firm TIS, Rozetka, Nova Poshta, Ukrposhta, Dragon Capital, Fozzy Group i innych, a inicjatywa została wsparta m.in. przez aktorkę Jennifer Aniston czy Stinga.

Jak można pomagać?

Po pierwsze, organizacja zmierza się z dużym zapotrzebowaniem na leki, sprzęt medyczny, żywność w puszkach i z długim terminem przydatności, batony energetyczne, żywność oraz produkty higieniczne dla niemowląt. Pełna lista potrzebnych towarów dostępna jest tutaj. Centrum Pomocy Ukrainie przyjmuje również darowizny na zakup tych środków. Datki można wpłacać na konto Fundacji Ernst Prost / Menschen für Frieden - Frieden Foundation Bank, Niemcy: Baden-Württembergische Bank (BW-Bank). Aby przekazać darowiznę, kliknij tutaj.

Oprócz datków rzeczowych i finansowych, Centrum Pomocy Ukrainie poszukuje wolontariuszy, którzy pomogą w sortowaniu i transporcie paczek. Osoby chętne do pomocy mogą zarejestrować się wypełniając formularz dostępny tutaj i wybrać magazyn, do którego mogą przyjechać, aby wesprzeć akcję - w Polsce (Chełm, woj. lubelskie) lub w Ukrainie (Lwów).

Osoby, które chcą pomóc, mogą zapoznać się ze szczegółami inicjatywy na stronie Help Ukraine Center.

Facebook: https://www.facebook.com/Help-Ukrainecenter 

Instagram: @help_ukraine_center

Załączniki

Help Ukraine Center - Photo 1.jpg

Help Ukraine Center - Photo 1

jpg 5,2 MB
pobierz
Help Ukraine Center - Photo 2.jpg

Help Ukraine Center - Photo 2

jpg 6,5 MB
pobierz
Help Ukraine Center - Photo 3.jpg

Help Ukraine Center - Photo 3

jpg 7,9 MB
pobierz
Help Ukraine Center - Photo 4.jpg

Help Ukraine Center - Photo 4

jpg 8,5 MB
pobierz
docx

Help Ukraine Center Press release PL

docx 36,8 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Bartosz Węgierek

Account Manager

MSL

Sebastian Stępak

Dyrektor Zarządzający

MSL

Biografia
Jedno z ciekawszych spojrzeń na branże PR w Polsce. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na wyniki biznesowe. Doceniany przez międzynarodową społeczność PRowców – był jurorem na tegorocznym Cannes Lions.
Opis dodatkowy
1.Wystąpienia publiczne, negocjacje. 2.Budowanie wzrostów organicznych. 3.Storytelling. 4.Komunikacja kryzysowa.

Renata Toczyska – Seliga

Co-Managing Director, Management Board Member

MSLGROUP

Biografia
Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej w branżach: turystycznej, lotniczej transportowej i farmaceutycznej. Wprowadziła na polski rynek Emirates – jeden z najbardziej spektakularnych launchy i projektów z zakresu komunikacji korporacyjnej w 2013 roku.
Opis dodatkowy
Obszary eksperckie: 1.Trendy i komunikacja w branży turystycznej, transportowej i lotniczej. 2.Komunikacja kryzysowa i wewnętrzna w w/w branżach.

Łukasz Kowalski

Dyrektor Działu Corporate & Financial Communications

MSL

Biografia
Ekspert w zakresie Corporate PR i Issue Management. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów dla klientów z branży energetycznej, przemysłowej i obronnej. Doradca międzynarodowych koncernów, dla których tworzy strategie komunikacji, zarządzania reputacją i budowania relacji z liderami opinii.
Opis dodatkowy
1.Informacja i zarzadzanie nią w polityce międzynarodowej. 2.Biznes międzynarodowy, różnice kulturowe, lokalizacja zagranicznego biznesu w Polsce. 3.Trendy w energetyce oraz wyzwania stojące przed rynkiem energetycznym. 4.Wyzwania modernizacji armii.

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem, ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.