GONG, MSL i Wavemaker – polskie agencje wraz z Netflix „skradły” Złotą Statuetkę podczas tegorocznej edycji Cannes Lions
Wtorek, 21 czerwca 2022 r. – Warszawa, Polska – Czy kradzież może być sztuką? Wspólny projekt agencji GONG, MSL i Wavemaker dla Netflix pokazuje, że tak. Podczas wczorajszej gali Cannes Lions, kampania „Sztuka kradzieży” została nagrodzona Złotym Lwem w kategorii „Outdoor”.
„Dama z gronostajem” autorstwa Leonardo da Vinci jest jednym z najcenniejszych muzealiów w Polsce. Obraz został nabyty w 2016 roku przez Muzeum Narodowe w Krakowie. W czerwcu 2021 roku, w holu muzeum i na jego gmachu pojawiła się replika dzieła – jednak bez charakterystycznego naszyjnika. O „kradzieży” poinformowało Muzeum Narodowe na swoim Twitterze, rozpoczynając debatę w mediach społecznościowych. Do poszukiwań włączyły się media ogólnopolskie, takie jak onet.pl czy Wprost. Następnego dnia, gdy wszyscy zastanawiali się: KTO TO ZROBIŁ?!, na OOH tuż przed nosem Damy pojawił się Assane Diop, mistrz kradzieży i główny bohater serialu „Lupin” z podpisem „Merci Madame”. Skradł tym samym nie tylko naszyjnik Damy, ale i uwagę wszystkich.
Akcja rozniosła się viralowo generując setki wzmianek, ponad 2,5 miliona zasięgu i zaangażowanie na poziomie 10 tysięcy reakcji w social mediach, co z wpłynęło na zajęcie przez „Lupin” pierwszej pozycji najchętniej oglądanych produkcji Netflix w Polsce.
Za kreację kampanii odpowiedzialna była agencja GONG – creative director Michał Bucholc, associate creative director Piotr Stawowiak, communications and social media director Edyta Maciejewska, client service: Natalia Cichoń i Teresa Skorupa, copywriterzy: Artur Karwala i Adam Tokarski, art directorzy: Tomasz Loska i Łukasz Liszka, social media team: Marta Skiba, Justyna Kwiecień, Kamil Wawrzyniak. Za relację z mediami odpowiadał zespół MSL Group (Grzegorz Kuźnik, Izabella Siurdyna, Anna Buss), a za zakup mediów Wavemaker (Kamil Chwajoł, Joanna Rychlicka, Patrycja Gradkowska).
Kampania „Sztuka kradzieży” została również doceniona na festiwalu Golden Drum nagrodą „Bronze Drum”, brązem w konkursie KTR oraz srebrem w Epica Awards.
Wideo case study kampanii dostępne jest pod linkiem.
Informacje o produkcji “Lupin”:
Zainspirowany przygodami Arsène'a Lupina złodziej gentleman Assane Diop obmyśla zemstę na zamożnej rodzinie, która wyrządziła niesprawiedliwość jego ojcu.
Obsada: Omar Sy, Hervé Pierre, Nicole Garcia, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier, Antoine Gouy, Shirine Boutella, Soufiane Guerrab. Twórcy: George Kay oraz François Uzan. Reżyseria: Ludovic Bernard, Hugo Gélin Produkcja: Gaumont Télévision (Isabelle Degeorges, Nathan Franck)
Informacje o serwisie Netflix:
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 222 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali, programów i gier mobilnych w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania – bez reklam i zobowiązań.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
MSLGROUP
Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).
Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość. Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem, ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.
Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.
Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.
Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.