Rozwiązania z Polski na globalną skalę
Innowacje to bez wątpienia podstawa biznesu Procter & Gamble, a Polska w tym zakresie jest dla firmy jednym z kluczowych centrów. Dzieje się tak między innymi dlatego, że to w Polsce znajduje się jedno z największych centrów IT firmy na świecie, będące źródłem innowacyjnych rozwiązań informatycznych na potrzeby całej firmy.
P&G to jedna z największych globalnych firm FMCG. Produkowane przez nią marki pojawiają się w życiu ludzi na wszystkich kontynentach cztery miliardy razy dziennie. Tym bardziej cieszy fakt, że Spółka postrzega Polskę jako jedno z najważniejszych światowych centrów innowacji. Mieszczą się tutaj aż trzy fabryki, Europejskie Centrum Planowania oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G, które jest drugim, pod względem wielkości, centrum IT P&G na świecie. To właśnie tutaj, przy wykorzystaniu najnowszych technologii powstają innowacje dla Europy i świata w zakresie analityki biznesowej, marketingu, planowania łańcucha dostaw czy też Business Intelligence i Big Data.
Start-up i korporacja ramię w ramię
W tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, P&G aktywnie współpracuje również z zewnętrznymi ekspertami, uczelniami wyższymi oraz start-upami. Duży nacisk kładzie szczególnie na tą ostatnią grupę, bo jak pokazuje doświadczenie, współpraca z małymi przedsiębiorstwami charakteryzuje się niezwykłą elastycznością i przynosi prawdziwie innowacyjne rozwiązania. Właśnie dlatego P&G już po raz trzeci zaangażował się w konkurs ABSL Startup Challenge. Firma jest nie tylko partnerem głównym i gospodarzem warszawskiego półfinału, ale również fundatorem dodatkowej, specjalnej nagrody dla start-upu, którego rozwiązanie zostanie uznane za szczególnie interesujące. Ponadto, P&G jest również partnerem Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz programu Startup SPARK, który jako akcelerator start-upów ma na celu ułatwianie im rozpoczęcie działalności, m.in. poprzez łączenie młodych firm z dużymi przedsiębiorstwami. W ramach poszukiwania partnerów, P&G organizuje również Hackathony, od niedawna również skierowane do wewnętrznych talentów.
Hackathon nie tylko dla programistów
W warszawskiej siedzibie P&G odbył się niedawno 3-dniowy Hackathon, w którym uczestniczyło blisko 60 pracowników P&G z Europy Centralnej. Nie był to jednak zwykły Hackathon. „Maraton hackowania” to wydarzenie polegające na wielogodzinnym budowaniu oprogramowania o określonej wcześniej tematyce lub rozwiązującego określony problem. Procter & Gamble postanowił jednak podejść do tego tematu nieco przewrotnie. Na wydarzenie, które z założenia adresowane jest do informatyków, zaprosił również swoich pracowników spoza obszaru IT, przede wszystkim z działów sprzedaży oraz marketingu. Cel: edukacja pracowników o różnych kompetencjach, dostarczenie im technicznej wiedzy i wypracowanie wspólnych innowacyjnych rozwiązań, które wpłyną na usprawnienie procesów wewnętrznych w firmie. I tak, wybrani pracownicy P&G z całej Europy Centralnej, podzieleni na 10 zespołów przez 2 dni szkolili się z zakresu analizy danych i projektowania raportów. Ostatniego dnia przeprowadzili realną analizę biznesową i wspólnie wypracowali 10 rozwiązań usprawniających wewnętrzne procesy w firmie. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania. Spośród dziesięciu projektów, które powstały w warszawskim Globalnym Centrum Usług Biznesowych P&G, wszystkie mają realne szanse na wdrożenia w obszarze Europy Środkowej, zaś aż 8 z nich zostało już zakwalifikowanych do realizacji.
- Zdaję sobie sprawę, że pomysł Hackathonu adresowanego do pracowników spoza obszaru IT, wiele osób może zaskakiwać, jednak dla P&G to naturalna decyzja, która nierozerwalnie łączy się z potrzebą tworzenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w firmie. Dzięki szkoleniom jakie przeprowadziliśmy, pracownicy P&G mogli poznać narzędzia pozwalające na zaawansowaną analizę biznesową, a co za tym idzie wpływać na efektywność pracy, szybsze podejmowanie decyzji i optymalizację działań. Wspólnie wypracowane rozwiązania będą miały realny wpływ na takie obszary jak: produkcja w fabrykach P&G, wysyłka i dostawa produktów, czy raportowanie – mówi Emilia Burzyńska, Global Business Services IT Leader for Central Europe, Procter & Gamble.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.