P&G
Informacje prasowe

Pielęgnacja tkanin z korzyścią dla środowiska - Lenor i Lenor Unstoppables w opakowaniach z materiałów z recyklingu

W dobie powszechnego użycia plastiku, rozwiązania pozwalające na ponowne przetwarzanie tworzyw sztucznych, mogą mieć znaczący wpływ na przyszłą kondycję środowiska naturalnego. Dzięki działaniom P&G dążącym do idei gospodarki o obiegu zamkniętym, na polskim rynku dostępne są produkty Lenor i Lenor Unstoppables, których butelki w 50% wykonane są z materiałów z recyklingu. To jeden z elementów strategii zrównoważonego rozwoju firmy, zakładającej, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.    

 

Według danych Komisji Europejskiej, mieszkańcy starego kontynentu wytwarzają ponad 25 milionów ton odpadów plastikowych rocznie[1], a 59% z nich pochodzi z opakowań produktów[2]. Ogromną rolę mają więc do spełnienia międzynarodowe firmy, które mogą wykorzystywać skalę swoich działań, aby móc wywierać pozytywny wpływ na konsumentów i otoczenie.

 

Firma Procter & Gamble, jeden z największych światowych producentów branży FMCG, oferująca takie marki jak Vizir, Ariel, Pantene, Pampers, Head & Shoulders, Lenor, Fairy czy Gillette, przyspiesza swoje działania zmierzające do pozytywnego oddziaływania na środowisko naturalne.  Jednym z głównych założeń zrewidowanej strategii zrównoważonego rozwoju P&G o nazwie „Ambicja 2030” jest dążenie do rozwiązań opartych na zasadach gospodarki obiegu zamkniętego. Szczególny nacisk firma kładzie na działania wokół tematu przetwarzania odpadów plastikowych.

 

W ramach tego zobowiązania, do produkcji opakowań produktów P&G w coraz większym stopniu wykorzystuje tworzywo sztuczne pochodzące z recyklingu, czyli tzw. PCR (Post Consumer Recycled resin). Opakowania produktów Lenor, w tym także nowego Lenor Unstoppables, w 50% wykonane są z poużytkowych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

 

Opakowania produktów Lenor, zawierające tworzywo PCR, pozwalają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale także umożliwiają naszym konsumentom, bardziej ekologiczne wybory podczas codziennych zakupów i realizowanie idei zrównoważonej konsumpcji, którą P&G chce wspierać – mówi Justyna Rymkiewicz z Procter & Gamble.

 

Tylko w roku 2018, P&G zastosowała w swoich produktach ponad 38 000 ton plastiku pochodzącego z recyklingu, co stanowi równowartość 230 milionów sztuk butelek produktów takich jak Lenor czy Ariel. Taka ilość butelek, ułożona jedna za drugą pozwoliłaby osiągnąć dystans z bieguna północnego do bieguna południowego. W ramach swojego zobowiązania, firma planuje podwoić użycie po-recyklingowego tworzywa sztucznego w plastikowych opakowaniach swoich produktów[3], a do 2020 zwiększyć zużycie poużytkowego tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu do 52 000 ton. Takie intensyfikowanie działań przybliży firmę do założonego celu, czyli dążenia do tego, by 100% opakowań produktów P&G nadawało się do recyklingu lub wielokrotnego użycia.

 

Każde działanie mające na celu powtórne wykorzystanie plastiku jest korzyścią dla środowiska i dla gospodarki. Szczególnie ważne jest zaangażowanie największych firm na rynku, które dzięki skali swoich działań, mają realny i ogromny wpływ na ograniczanie zanieczyszczenia środowiska odpadami zawierającymi plastik. Drugim ważnym skutkiem takiego podejścia jest wdrażanie strategii Gospodarki Obiegu Zamkniętego, (circular economy), a przecież już niedługo Unia Europejska przyjmie regulacje prawne w tym zakresie – mówi Sławomir Brzózek, Prezes Fundacji Nasza Ziemia, która podejmuje akcje służące ochronie środowiska w Polsce i edukacji społecznej w tym zakresie.

 

Działania wokół marki Lenor to tylko jedna z wielu inicjatyw P&G mających na celu redukcję wytwarzania plastiku oraz dążenie do gospodarki obiegu zamkniętego. Obecnie 86% opakowań produktów firmy można poddać dalszemu przetwarzaniu.

 

Więcej informacji dotyczących działań na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska prowadzonych przez P&G można znaleźć w wydanym w listopadzie tego roku Raporcie Społecznej Odpowiedzialności Firmy (Citizenship Report), który dostępny jest na stronie www.pg.com lub w raporcie odpowiedzialności społecznej 2018.

 

 

 

 

[1] http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-5_en.htm

 

[2] http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/pdf/plastics-strategy-brochure.pdf

 

[3] (względem zobowiązań z 2010)

Załączniki

docx

Pielęgnacja tkanin z korzyścią dla środowiska_ LENOR_informacja prasowa.docx

docx 85,4 kB
pobierz
LENOR.jpg

LENOR.jpg

jpg 84,5 kB
pobierz
LENOR .png

LENOR .png

png 3,0 MB
pobierz
LENOR HYPOALLERGENIC.png

LENOR HYPOALLERGENIC.png

png 2,5 MB
pobierz
LENOR SUMMER BREEZE.png

LENOR SUMMER BREEZE.png

png 2,6 MB
pobierz
LENOR UNSTOPPABLE FRESH.jpg

LENOR UNSTOPPABLE FRESH.jpg

jpg 423,0 kB
pobierz
LENOR UNSTOPPABLE FRESH.png

LENOR UNSTOPPABLE FRESH.png

png 3,3 MB
pobierz
LENOR UNSTOPPABLE LAVISH.png

LENOR UNSTOPPABLE LAVISH.png

png 3,6 MB
pobierz
LENOR UNSTOPPABLE SPRING.png

LENOR UNSTOPPABLE SPRING.png

png 3,3 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Magdalena Zlot

Account Manager

MSL