P&G
Informacje prasowe

P&G inspiruje do zmiany podejścia do wykorzystywania opakowań jednorazowych oraz produkcji odpadów i dołącza do LOOP - platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym.

P&G dołącza z 11 markami do przyjaznej środowisku i sprzyjającej wygodzie zakupów
e-commerce'owej platformy LOOP, zainicjowanej przez Terracycle.

 

DAVOS, 24 stycznia 2019 r. - Spółka Procter & Gamble ogłosiła dzisiaj plany wprowadzenia opakowań nadających się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania dla niektórych ze swoich najbardziej popularnych produktów.  To jedno z działań, które inspiruje do zmiany podejścia do  wykorzystywania opakowań jednorazowych i produkcji odpadów na całym świecie. W ramach współpracy z Loop™, platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym przez spółkę TerraCycle, międzynarodowego lidera w sektorze recyclingu, P&G wprowadziło także nowe rozwiązanie działające w myśl zasady „odbieraj i przetwarzaj”, które przyczyni się do wyeliminowania odpadów. Wiele globalnych marek P&G, takich jak Pantene™, Tide™*, Cascade™** oraz Oral-B™ jeszcze w tym roku będzie dostępnych na tej innowacyjnej platformie.

Loop to pierwsze unikalne w skali światowej narzędzie zarządzania opakowaniami i zakupami, stworzone na podstawie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem platformy jest poprawa efektów oddziaływania na środowisko i standardów w zakresie zakupów w porównaniu ze stosowanymi obecnie w e-commerce. Oferowane w ramach platformy opakowania produktów są odbierane, czyszczone, ponownie napełniane i gotowe do ponownego wykorzystywania. Serwis Loop oferuje także możliwość odbioru zużytych produktów bezpośrednio od konsumentów w celu ich ponownego przetworzenia lub użycia. P&G to pierwszy producent produktów konsumenckich, który dołączył do platformy Loop.

O współpracy P&G i Loop poinformowano podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos. Jest to kolejny krok na drodze do realizacji celów w obszarze dbałości o środowisko, zawartych Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ambition 2030 spółki P&G, a także dowód na zaangażowanie w działania, które pozwolą przekuć ekologiczne idee w codzienne czynności. Przykładem działań P&G dążącym do idei gospodarki o obiegu zamkniętym są opakowania head & shoulders wykonane w 100 % z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu (PCR - post consumer recycled resin), w tym z plastiku zbieranego na plażach. 50% PCR zawierają także produkty Lenor i Lenor Unstoppables, dostępne także na polskim rynku oraz wiele innych. Długofalowa strategia  zakłada, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.

 

Zespół naukowców i inżynierów P&G opracował innowacyjne rozwiązanie obejmujące proces produkcji, pakowania i dystrybucji, które z pewnością podbije serca konsumentów i pozwoli im z łatwością dokonywać świadomych, przyjaznych dla środowiska wyborów. Jedenaście marek P&G znajdzie się na platformie Loop w jednym z trzech formatów. Działanie systemu Loop zostanie przetestowane, a następnie zoptymalizowane na bazie wniosków wyciągniętych po pilotażowym jej uruchomieniu, zaplanowanym na połowę 2019 r. - w Paryżu i Nowym Jorku.

 

Trwałe opakowania

Dla produktów cenionych przez konsumentów i popularnych marek gospodarstwa domowego, takich jak Pantene, Tide*, Cascade**, czy Crest™*** opracowano nowe trwałe opakowania, które nadają się do ponownego napełnienia, w tym luksusowe pojemniki wyposażone w nowe funkcje i parametry.

  • Szampon i odżywka Pantene będą dostępne w unikalnej butelce wykonanej z lekkiego, wytrzymałego aluminium.
  • Marka Tide*, numer 1 wśród proszków do prania na rynku amerykańskim, wprowadzi na platformę Loop Tide pureclean, płyn do prania na bazie roślin dostępny w nowej wytrzymałej butelce wykonanej ze stali nierdzewnej z wygodną nakrętką i lejkiem.
  • Cascade**, marka nieustannie dążąca do tego, by mycie naczyń stało się czynnością przyjemną i przyjazną środowisku, opracowała nowe ultrawytrzymałe opakowanie dla tabletek Cascade ActionPacs, które pozwalają zrezygnować z mycia wstępnego.
  • W imię realizacji zrównoważonego podejścia do opracowania produktów higieny jamy ustnej, Crest*** wprowadza nowy płyn do płukania ust Crest Platinum, którego formuła gwarantuje świeży oddech i zapobiega przebarwieniom – a wszystko to zamknięte w ekologicznej szklanej butelce nadającej się do ponownego napełnienia.
  • Marki Ariel™ i Febreze™**** wprowadzają wytrzymałe opakowania do ponownego napełnienia, dostępne także w sklepach, a tym samym testują nowy model pozwalający na ponowne napełnienie i wykorzystanie.

 

Recycling wkładów do produktów

  • Oral-B, od przeszło 50 lat lider innowacji w zakresie higieny jamy ustnej, przetestuje rozwiązania stworzone z myślą o gospodarce obiegu zamkniętego zarówno w szczoteczkach elektrycznych, jak i tradycyjnych. Oral-B CLIC, nowy sztandarowy model szczoteczki tradycyjnej, zostanie wyposażony w wytrzymałą rączkę i wyjątkowy mechanizm pozwalający na wymianę głowicy szczoteczki. Platforma Loop będzie ponownie przetwarzać zużyte głowice zarówno szczoteczek elektrycznych, jak i tradycyjnych.
  • Marki Gillette™ i Venus™ wprowadzą wysokiej jakości zestawy podróżne, zawierające wytrzymałe opakowania, które konsument będzie mógł przechowywać wraz z rączką maszynki. Zużyte części i ostrza z maszynek będą odbierane od użytkowników przez TerraCycle i ponownie przetwarzane.

Recycling zużytych artykułów higienicznych

  • Pampers™ i Always™ przetestują odbiór zużytych artykułów higienicznych bezpośrednio z domów użytkowników w celu ich dalszego przetworzenia przy wykorzystaniu własnej rewolucyjnej technologii, opracowanej przez Fater – jest to wspólne przedsięwzięcie realizowane przez P&G i Angelini Group. W wyniku jej zastosowania, środki higieniczne o właściwościach absorpcyjnych, zostają zamienione w surowce wtórne do zastosowania przy wytworzeniu bardziej wartościowych produktów (np. bionawozów).

„Wykorzystujemy 180 lat doświadczeń w zakresie tworzenia innowacyjnych rozwiązań, a także naszą dogłębną znajomości konsumentów, aby upowszechnić odpowiedzialną konsumpcję na skalę światową” – powiedziała Virginie Helias, Wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju P&G. „Jesteśmy dumni, że jako pierwszy producent pakowanych dóbr konsumpcyjnych połączyliśmy siły z TerraCycle, włączając się w ten rewolucyjny program. Jest to jeden z wielu sposobów realizowania przez nas celów określonych w ramach strategii Ambition 2030, której celem jest napędzanie przyjaznej środowisku innowacyjności i tworzenie rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego. Właśnie teraz jest odpowiedni czas na działanie. Chcemy wykorzystywać zasięg oddziaływania naszych globalnych marek i  zaufania, jakim darzone są na całym świecie, aby sprawić, że rozwiązania przyjazne środowisku będą stosowane na większą skalę. Wspólne działania, które prowadzą do faktycznych zmian, to klucz do realizacji tej misji – ponieważ nikt z nas nie odniesie sukcesu działając w pojedynkę” – dodała.

„Z wielką radością realizujemy wspólne przedsięwzięcia z P&G i innymi światowymi markami, detalistami, firmami zajmującymi się tworzeniem infrastruktury, a także Światowym Forum Gospodarczym. Dzięki tym partnerstwom możemy wprowadzać nowe rozwiązania pozwalające na bardziej odpowiedzialną konsumpcję dóbr” – mówił Tom Szaky, CEO spółki TerraCycle. „ Platforma Loop powstała nie tylko po to, by wyeliminować odpady pochodzące z opakowań.  Ma ona przede wszystkim służyć znacznej poprawie doświadczeń konsumentów podczas korzystania z produktów i zapewnić im wygodę podczas zakupów. Dzięki Loop użytkownicy będą mieli możliwość wyboru produktów w specjalnie zaprojektowanych, trwałych opakowaniach wielokrotnego użytku lub w całości przeznaczonych do ponownego przetworzenia. Wykorzystując siłę i zasięg globalnych marek, takich jak marki P&G, możemy zmienić nawyki konsumenckie i osiągnąć taką skalę, która pozwoli temu modelowi zrealizować nasze założenia.”

 

Jak działa Loop

  • ZAKUPY: Konsumenci robią zakupy za pośrednictwem platformy Loop lub serwisów poszczególnych partnerów Loop, wybierając sprawdzone marki w nowych, udoskonalonych, bezodpadowych opakowaniach.
  • DOSTAWA: Konsumenci otrzymują produkty zapakowane w wytrzymałe pojemniki opracowane z myślą o Loop, które eliminują potrzebę wykorzystania jednorazowych materiałów, takich jak pudła kartonowe.
  • SATYSFAKCJA: Konsumenci mogą cieszyć się elegancją i wygodą, a wykorzystywane przez nich opakowania nie przyczyniają się do produkcji dodatkowych odpadów.
  • ODBIÓR: Nie trzeba myć ani wyrzucać opakowania – kiedy produkt się kończy, wystarczy umieścić puste opakowanie w specjalnym pojemniku Loop, a Loop odbierze je bezpośrednio spod drzwi.
  • CZYSZCZENIE: Zespół naukowców Loop opracował unikalne technologie czyszczenia, które sprawiają, że każdy produkt może być bezpiecznie wykorzystany ponownie.
  • PONOWNE NAPEŁNIENIE, PRZETWORZENIE LUB WYKORZYSTANIE: Loop szybko uzupełnia produkty i dostarcza uzupełnione pojemniki do konsumenta. W przypadku odzyskiwanych zużytych artykułów, takich jak pieluszki, podpaski, ostrza czy części szczoteczek, Loop poddaje je obróbce w celu ponownego wykorzystania lub przetworzenia.


Załączniki

docx

P&G inspiruje do zmiany podejścia do wykorzystywania opakowań jednorazowych oraz produkcji odpadów i

docx 26,7 kB
pobierz
Rodzina produktów.jpg

Rodzina produktów.jpg

jpg 5,5 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Magdalena Zlot

Account Manager

MSL


O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.