Head & Shoulders z nagrodą Sustainability FMCG Award 2019 za butelkę wykonaną z plastiku zebranego z plaż
Lista przynależnych kategorii publikacji
22 października w Warszawie podczas konferencji Sustainability Confex 2019 poświęconej tematyce zrównoważonego rozwoju w branży retail oraz FMCG, Geraldine Huse, Prezes i CEO Procter & Gamble w Europie Centralnej zaprezentowała wdrażane przez firmę inicjatywy z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego. Jedno z przedstawianych rozwiązań, opakowanie szamponu Head & Shoulders wykonane z plastiku zebranego na plażach otrzymało nagrodę Sustainability FMCG Award 2019 w kategorii Innowacyjne Opakowania.
Konferencja Sustainability Confex 2019 zgromadziła ponad 150 ekspertów z branży retail i FMCG. Jednym z poruszanych tematów była kwestia odpadów plastikowych trafiających do środowiska naturalnego, w tym także do mórz i oceanów.
- Żadna firma w pojedynkę nie poradzi sobie z problemem plastikowych odpadów zalegających w oceanach. Współpraca z organizacjami i partnerami to dla nas priorytet w drodze do realizacji naszych celów w obszarze zrównoważonego rozwoju, które zakładają, że do 2030 roku żadne opakowanie produktów P&G nie trafi do oceanów - powiedziała Geraldine Huse, prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej w swoim wystąpieniu w panelu dyskusyjnym „Ewolucja zrównoważonego opakowania - konieczność czy czynnik wzrostu?”.
Jako przykład działania w tym obszarze prezes podała wprowadzenie do sprzedaży szamponu Head & Shoulders w butelce wykonanej w 20 proc. z plastiku zebranego na plażach w Europie. To pierwsza marka produktu do pielęgnacji włosów, która zastosowała takie rozwiązanie w swoich opakowaniach. Do dziś, na ponad 20 rynków na świecie, trafiło już ponad milion takich butelek. Od września szampon Head & Shoulders w specjalnej edycji opakowania dostępny jest w sklepach sieci Carrefour w całym kraju.
Przy produkcji opakowań Head & Shoulders połączyło siły z organizacjami pozarządowymi i wolontariuszami, którzy zbierali odpady plastikowe oraz ekspertami w dziedzinie odzyskiwania surowców wtórnych: TerraCycle, który stworzył infrastrukturę sortowania i oczyszczania odpadów i SUEZ, który odpowiadał za proces przetwarzania tworzywa sztucznego.
- Dzięki temu rozwiązaniu, marka nie tylko czyni istotny krok w obszarze odzysku odpadów z tworzyw sztucznych, ale także skupia się na podniesieniu świadomości konsumentów na temat recyklingu oraz zachęca konsumentów do odpowiedzialnych wyborów podczas codziennych czynności, takich jak dbanie o urodę - dodała Huse.
Uruchomieniu sprzedaży Head & Shoulders w specjalnym opakowaniu w Polsce towarzyszyły inicjatywy mające na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat recyklingu plastikowych odpadów. We współpracy z Fundacją Nasza Ziemia firma angażuje konsumentów do włączenia się w akcję oczyszczania linii brzegowych polskich rzek, jezior i Bałtyku. W ramach tej akcji firma przekazuje fundusze, które pozwolą zrealizować ten cel.
W akcję zaangażowali się także pracownicy firmy i lokalna społeczność. Kilkudziesięciu wolontariuszy z firmy Procter & Gamble, dzieci ze szkół na Targówku wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia podczas sprzątania plaży nad Wisłą zebrało ponad 200 kg odpadów.
Inicjatywę Head & Shoulders doceniła Kapituła Konkursu Sustainability FMCG Award 2019, która przyznała wczoraj marce główną nagrodę w kategorii „Innowacyjne Opakowania”.
- Inicjatywa Head & Shoulders doskonale pokazuje, jak ważna w prowadzeniu działań w obszarze zrównoważonego rozwoju jest współpraca z partnerami i organizacjami. Mamy tutaj do czynienia z podejściem, które nie tylko pozwala na odzysk odpadów z tworzyw sztucznych, ale również angażuje ludzi i podnosi świadomość konsumentów na temat recyklingu. Mam nadzieję, że innowacyjne rozwiązanie Procter & Gamble stanie się inspiracją dla innych firm z branży FMCG. To krok we właściwym kierunku i dobra rekomendacja działań w obszarze produkcji zrównoważonych opakowań – powiedział Robert Krzak, Przewodniczący Rady Programowej Konferencji Sustainability Confex 2019.
W kwietniu 2019 roku P&G zobowiązał się, że do 2030 roku ograniczy o połowę ilość tzw. dziewiczego plastiku wykorzystywanego w opakowaniach produktów, co przełoży się na redukcję użycia nieprzetworzonego plastiku o 300 tysięcy ton rocznie. Cel ten firma zamierza osiągnąć poprzez zmniejszanie wagi opakowań, wytwarzanie bardziej skondensowanych form produktów oraz zwiększanie udziału tworzywa pochodzącego z recyklingu do produkcji opakowań.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy.
Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.