P&G
Informacje prasowe

„Czysta Ziemia” – dwie edycje edukacyjnego programu P&G

Procter & Gamble, lider branży FMCG na świecie, zakończył drugą odsłonę pierwszej edycji programu „Czysta Ziemia”. Jest to wieloletnia inicjatywa będą częścią strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Głównym celem programu jest edukowanie uczniów szkół podstawowych w zakresie zrównoważonej konsumpcji, w szczególności segregacji odpadów, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz dbania o środowisko naturalne. Działania programu realizowane są we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, a zaangażowani wolontariusze z P&G prowadzą zajęcia edukacyjne w szkołach. We współpracy z lokalnymi władzami szkolnymi, firma organizuje także akcje sprzątania najbliższej okolicy szkół.

Dwie odsłony pierwszej edycji programu „Czysta Ziemia”

Pierwsza edycja programu „Czysta Ziemia” realizowana była na terenie Aleksandrowa Łódzkiego, warszawskiego Targówka oraz miasta Łodzi, czyli w miastach, w których znajdują się zakłady produkcyjne i siedziba  P&G.  Łącznie w programie wzięło udział  około 1800 uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych. P&G wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia przygotowały materiały edukacyjne, które zostały wykorzystane podczas zajęć edukacyjnych prowadzonych  przez wolontariuszy z koncernu. W trakcie spotkań uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób segregować odpady, odzyskiwać surowce wtórne oraz ograniczać generowanie śmieci.

Ilość śmieci, znajdująca się wokół nas jest zatrważająca, dlatego zależy nam na tym, by ograniczyć ich generowanie. Mamy tylko jedno środowisko, które nas otacza, dlatego tak ważne jest by było zdrowe i bezpieczne, a jedynym rozwiązaniem, które może sprawić, że tych śmieci będzie mniej, jest edukacja. Dlatego dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem z młodymi osobami, które mogą tę sytuację zmienić. Edukacja oraz kształtowanie proekologicznych postaw wśród młodych to klucz do lepszego środowiska. Efekty jakie przyniosła nam inicjatywa „Czysta Ziemia” na warszawskim Targówku, w Aleksandrowie Łódzki i w Łodzi pokazują, że młodzież nie jest obojętna na tematy ochrony środowiska. To ogromnie cieszy i mobilizuje do dalszych  działań mających na celu zwrócenie uwagi na poczucie odpowiedzialności za naszą planetę – komentuje Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.

W ramach programu „Czysta Ziemia” szkoły otrzymały of P&G niezbędny sprzęt do porządkowania najbliższej okolicy – rękawice, chwytaki, worki na śmieci, koszulki, który pozwolił dzieciom w bezpieczny i czysty sposób zaangażować się w porządkowanie pobliskich terenów.

Fundacja Nasza Ziemia, założona 25 lat temu przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz, pracuje nad budowaniem lokalnych partnerstw na rzecz czystego środowiska oraz edukuje w zakresie ekologii, obierając jako swój główny cel – posprzątanie ziemi. Młodzi ludzie są dla nas inspiracją. To przecież do nich należy przyszłość naszej planety i dlatego tak bardzo zależy nam na poszerzaniu ich wiedzy, angażowaniu w działania. Sprzątamy z nimi świat, mówimy o recyklingu, o małych, ale ważnych nawykach. Program „Czysta Ziemia” realizowany wspólnie z Procter & Gamble pozwala nam dotrzeć do milionów Polaków, co najważniejsze, do tych najmłodszych. Mówienie im o drobnych zmianach, o zakręcaniu kurka podczas mycia zębów czy wyrzucaniu śmieci do odpowiednich pojemników lub ich ponownym wykorzystaniu sprawi, że w niedalekiej przyszłości ekologia będzie nie fanaberią, ale czymś oczywistym, będzie częścią codziennego życia. komentuje Mira Stanisławka-Meysztowicz, Założycielka Fundacji i Inicjatorka Akcji.

Podczas tegorocznej edycji programu „Czysta Ziemia” uczniowie zebrali śmieci plastikowe, metalowe, szklane, papierowe.   Były wśród nich urządzenia elektryczne,  takie jak żelazka czy czajniki elektryczne, które nieodpowiednio zutylizowane tworzą realne zagrożenie dla naszego środowiska. Zebrane odpady zostały odpowiednio posegregowane oraz przekazane do recyklingu. Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów, a także wpiera konsumentów w zrównoważonej konsumpcji. W 2018 roku,  koncern ogłosił swoja kolejną Strategię Zrównoważonego Rozwoju Ambicja 2030, która uwzględnia cele i planowane działania zarówno w obrębie marek, łańcucha dostaw, jak również tych skierowanych do pracowników i społeczeństwa, które firma chce osiągnąć w ciągu najbliższych 11 lat.

Plany na przyszły rok

Program Czysta Ziemia, jest elementem wszechstronnych działań firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zaangażowanie jak największej liczby szkół pozwoli przekazać wiedzę na temat odpowiedzialnego dbania o środowisko, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz segregacji odpadów. Z tego względu działania w ramach tego programu będą realizowane w 2020 roku, tak by stale zwiększać ilość zaangażowanych szkół oraz społeczności lokalnych. Współpraca z Urzędami Miast oraz placówkami edukacyjnymi pozwolą zbudować odpowiednie zaplecze do realizacji założeń programu „Czysta Ziemia” oraz stworzą realne możliwości wpływu na środowisko nas otaczające.

Załączniki

Zdjęcie 2.jpg

P&G_Czysta Ziemia

jpg 3,0 MB
pobierz
docx

2019_12_10_P&G podsumowuje akcję Czysta Ziemia.docx

docx 45,0 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Magdalena Zlot

Account Manager

MSL


O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

 

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.