Procter & Gamble wraz z liderami świata reklamy i biznesu podejmuje walkę ze szkodliwymi treściami w Internecie
Inicjatywa Global Alliance for Responsible Media wprowadza rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo w cyfrowym świecie. Jednym z założycieli inicjatywy ogłoszonej podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos jest Procter & Gamble
Sojusz Global Alliance for Responsible Media (GARM) zaprezentował podczas Światowego Forum Ekonomicznego strategię stworzenia bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego środowiska cyfrowego, które będzie chronić konsumentów, media i społeczeństwo przed szkodliwymi treściami w Internecie.
Szacuje się, że pomiędzy lipcem a wrześniem 2019 r. z serwisu YouTube, Facebook i Instagram usunięto 620 milionów niebezpiecznych treści. Dzięki inwestycjom właścicieli platform w stworzenie odpowiednich zespołów i narzędzi, większość tych treści usunięto, zanim pojawiły się na ekranach konsumentów. Jednak w ciągu 3 miesięcy do użytkowników sieci dotarło około 9,2 milionów szkodliwych treści, co przekłada się średnio na jeden taki materiał na sekundę[i].
GARM podejmuje działania zmierzające do zagwarantowania bezpieczeństwa czterem miliardom ludzi, którzy codziennie korzystają z Internetu. Jednocześnie długofalowym celem inicjatywy jest wyeliminowanie z sieci nagannych treści i zablokowanie dostępu do środków przeznaczonych na reklamę podmiotom dopuszczającym się szkodliwych działań. GARM łączy siły ze Światowym Forum Ekonomicznym, aby wspólnie realizować cel, jakim jest poprawa bezpieczeństwa w środowisku cyfrowym. Jest jednym z kluczowych projektów zainicjowanej przez Forum platformy definiującej przyszłość mediów „Platform for Shaping the Future of Media, Entertainment and Culture”.
W sojuszu GARM uczestniczy 39 reklamodawców, 6 holdingów agencji reklamowych, 7 wiodących platform mediowych i 7 stowarzyszeń branżowych. Zaprezentowali oni swoją strategię stworzenia bardziej zrównoważonego i odpowiedzialnego środowiska cyfrowego, które będzie chronić konsumentów, media i społeczeństwo. W ramach tej strategii uczestnicy sojuszu podejmują działania określone w trójstronnym planie, którego realizacja rozpoczęła się już w czerwcu ubiegłego roku.
Wspólne definicje: Sojusz opracował i przyjmie wspólne definicje, które posłużą całej branży reklamowej do spójnej i uniwersalnej kategoryzacji szkodliwych treści. 11 kluczowych definicji obejmujących obszary, takie jak treść nieodpowiednia dla dzieci, narkotyki, spam czy terroryzm, pozwolą platformom, agencjom i reklamodawcom w spójny sposób określić, które z tych treści należy uznać za szkodliwe i jak chronić wrażliwych odbiorców, takich jak dzieci. Wyznaczenie tych standardów to pierwszy krok, który przyczyni się do ograniczenia czerpania korzyści z rozpowszechniania szkodliwych treści w formie reklam.
Wspólne narzędzia i systemy: Sojusz opracuje i wprowadzi narzędzia, które pozwolą skuteczniej zintegrować systemy kontroli reklamodawców, narzędzia agencji oraz działania platform mediowych w obszarze kategoryzacji treści. Wprowadzenie takich rozwiązań sprawi, że proces planowania budżetów reklamowych będzie przejrzysty oraz dokładny, co w efekcie poprawi bezpieczeństwo konsumentów, w obszarze otrzymywania komunikatów reklamowych od firm.
Niezależny nadzór: Sojusz uzgodni wspólne standardy pomiarów pozwalający przedstawicielom branży i platformom mediowym rzetelnie oceniać swoje możliwości w zakresie blokowania, demonetyzacji i usuwania szkodliwych treści. Wspólne dla reklamodawców, agencji i platform narzędzia oraz jednolita metodologia pozwolą zapewnić przejrzystość, która jest kluczowa do podjęcia działań zwiększających bezpieczeństwo konsumentów w sieci. Wdrożenie tych standardów i uzgodnienie niezależnego procesu weryfikacji przyczyni się do znacznej poprawy funkcjonowania w tym obszarze. Specjalna grupa robocza z ramienia GARM będzie odpowiedzialna za wdrażanie tej strategii już od kwietnia.
„Reklamodawcy mają szansę odegrać niebagatelną rolę w ulepszaniu cyfrowego ekosystemu, na którym zależy nam wszystkim. W związku z tym, że to marki utrzymują wiele platform i dostawców treści, możemy zapewnić społeczeństwu dostęp do korzyści, jakie daje Internet bez konieczności mierzenia się z jego ciemnymi stronami, których istnienia mamy niestety świadomość. Te pierwsze podejmowane przez GARM działania to bardzo ważny krok w dobrym kierunku, który przyniesie korzyści konsumentom, społeczeństwu i markom. Bardzo cieszę się, że WFA odegrało tak istotną rolę w zgromadzeniu wokół tej wspólnej, ważnej inicjatywy różnych podmiotów reprezentujących fragmenty cyfrowego ekosystemu.” - powiedział Stephan Loerke, dyrektor generalny WFA.
„Już czas, by zbudować odpowiedzialny mediowy łańcuch dostaw z myślą o roku 2030 - taki, który będzie działał w sposób bezpieczny, wydajny, przejrzysty, rzetelny oraz będzie odpowiednio moderowany dla dobra wszystkich jego uczestników, a zwłaszcza konsumentów, którym ma służyć. Dzięki temu, że wielu wybitnych przedstawicieli naszej branży zdecydowało się stanąć ramię w ramię i podjąć wspólne działania w ramach inicjatywy Global Alliance for Responsible Media, razem będziemy w stanie uniknąć błędów przeszłości i obrać właściwy kurs na przyszłość” - podkreślił Głobalny Chief Brand Officer Procter & Gamble, Marc Pritchard
Komunikat został wydany w ramach odbywającej się w Davos sesji World Economic Media Leaders pt. „Business Leaders Act to Eliminate Harmful Online Content: Global Alliance for Responsible Media launches solutions to Improve Digital Safety” („Liderzy świata biznesu podejmują walkę ze szkodliwymi treściami w Internecie: Inicjatywa Global Alliance for Responsible Media wprowadza rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo w cyfrowym świecie”), w którym obok przedstawicieli platform internetowych takich jak Facebook czy Youtube, koncernów reklamowych i firm FMCG, wziął także udział Głobalny Chief Brand Officer Procter & Gamble, Marc Pritchard
Pełna treść komunikatu wydanego przez WFA: GARM
[i] Dane liczbowe dotyczące szkodliwych treści pozyskano z raportów przejrzystości działania serwisów Facebook, Instagram i YouTube za okres od lipca do września 2019 r., które biorą pod lupę komentarze i filmy uznane za niezgodne ze standardami i polityką serwisów społecznościowych. Ww. liczby dotyczą wyłącznie usuniętych treści (nie kont) i określonych jako szkodliwe dla bezpieczeństwa konsumentów w odniesieniu do konkretnych wytycznych, co oznacza, że nie biorą pod uwagę fałszywych kont i spamu
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O Światowej Federacji Reklamodawców (WFA)
Światowa Federacja Reklamodawców (WFA) zmienia na lepsze oblicze marketingu, wspierając bardziej skuteczną i zrównoważoną komunikację marketingową. Jest głosem specjalistów ds. marketingu z całego świata, a jej członkowie reprezentują 90% globalnego budżetu na działania marketingowe - w przeliczeniu około 900 miliardów dolarów rocznie. WFA łączy ze sobą właścicieli największych marek i krajowe organizacje zrzeszające reklamodawców z przeszło 60 rynków, gromadząc dziesiątki tysięcy lokalnych marek. Wspólnie tworzą globalną sieć, która daje dostęp do unikalnego przywództwa, eksperckiej wiedzy i jest źródłem inspiracji. Więcej informacji: GARM
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.