P&G
Informacje prasowe

W pandemii generujemy więcej śmieci. Segregacja i recykling ważniejsze niż kiedykolwiek

Lista przynależnych kategorii publikacji

Ponad 8 milionów ton plastikowych odpadów każdego roku trafia do mórz i oceanów. Tymczasem z powodu pandemii COVID-19 i społecznej izolacji ilość śmieci – w tym z tworzyw sztucznych - produkowanych przez gospodarstwa domowe ostatnio znacznie się zwiększyła. To sprawia, że ryzyko dalszego zanieczyszczenia środowiska też jest wyższe. Właściwe segregowanie odpadów jest więc w obecnej sytuacji szczególnie istotne. Na kwestię odpowiedniego gospodarowania odpadami w taki sposób, żeby plastik mógł zostać przetworzony i nie przedostał się do otoczenia, zwraca uwagę Procter & Gamble – jeden z największych producentów artykułów codziennego użytku.

  • Przebywając więcej czasu w domach, generujemy w nich więcej śmieci, w tym z tworzyw sztucznych
  • Odpowiednia segregacja odpadów pozwoli nam uniknąć dalszego zanieczyszczenia m.in. lasów, brzegów jezior czy nadmorskich plaż – miejsc, gdzie wielu z nas planuje spędzić tegoroczne wakacje
  • W działania na rzecz eliminowania odpadów ze środowiska, a także ograniczenia zużycia pierwotnego plastiku i jego recyklingu angażuje się firma Procter & Gamble, do której należą m.in. takie marki jak Ariel, Vizir, Lenor, Pantene czy Head & Shoulders
  • P&G aktywnie wspiera odpowiedzialną konsumpcję i promuje wykorzystywanie surowców wtórnych.

Firma zebrała swoje cele i zobowiązania w globalnej strategii „Ambicja 2030”, prowadzi także lokalne programy proekologiczne

Walka o czyste środowisko to wspólna odpowiedzialność nas wszystkich. W działania na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego angażuje się także Procter & Gamble, producent takich marek jak Ariel, Pampers, Gillette, Head & Shoulders. Firma jest m.in. partnerem kampanii „Sprzątanie Świata – Polska”, którą od 26 lat realizuje Fundacja Nasza Ziemia. W ramach tego przedsięwzięcia w całej Polsce organizowane są akcje sprzątania terenów miejskich, parków, lasów, brzegów jezior czy bałtyckich plaż. Podczas ostatniej akcji terenowej posprzątane zostały nadmorskie tereny w Międzyzdrojach, Świnoujściu i Dziwnowie, w tym miejsca leżące na terenie Wolińskiego Parku Narodowego. Na tamtejszych plażach i w ich okolicach tylko w jeden dzień wolontariusze uzbierali ok. 570 kg śmieci, które zostały następnie przekazane do utylizacji i recyklingu.

- Przez ostatnie kilka miesięcy spędzaliśmy znacznie więcej czasu w naszych domach. Wykonywaliśmy w nich czynności związane z pracą, nauką, dbając o czystość w domu i codzienną higienę. Wytwarzaliśmy także więcej odpadów - mówi Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble. – Chcemy zwrócić więc uwagę, jak istotna jest odpowiedzialna konsumpcja i odpowiednie segregowanie odpadów we wszystkich obszarach naszej codzienności. To daje odpadom szansę na drugie życie i zapobiega przedostawaniu się ich do środowiska naturalnego. To, czy będziemy się cieszyć czystym otoczeniem podczas wakacyjnego wypoczynku na plażach lub w lasach, zależy od nas – kontynuuje Justyna Rymkiewicz.

Dla firmy Procter & Gamble jednym z priorytetów jest to, żeby żadne jej opakowanie nie trafiło do oceanów. Koncern zawarł swoje cele i zobowiązania związane z redukcją zużycia pierwotnego plastiku, jego ponownym wykorzystaniem oraz recyklingiem w globalnej strategii „Ambicja 2030”.

  • P&G zobowiązała się m.in., że do 2030 roku ilość pierwotnego plastiku wykorzystywanego w opakowaniach jej produktów zmniejszy się o 50%. Aby to osiągnąć, firma będzie produkować lżejsze opakowania, zwiększać zawartość materiałów pochodzących z recyklingu, lub też, tam gdzie to możliwe, stosować alternatywne materiały.
  • Marki Procter & Gamble z kategorii produktów do prania, w tym Ariel, Lenor i Vizir, zobowiązały się zmniejszyć do 2025 roku ilość plastiku w swoich opakowaniach w Europie o 30%. Ilość surowca, jaką dzięki temu uda się zaoszczędzić, odpowiada rzędowi plastikowych butelek dłuższemu niż równik.
  • P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania środków do prania firmy, a do 2030 produktów wszystkich marek koncernu, mają podlegać recyklingowi w 100 procentach. Poza tym firma intensywnie zwiększa zawartość odzyskanego plastiku w swoich opakowaniach. Sama marka Ariel w ciągu najbliższych pięciu lat planuje dzięki recyklingowi zaoszczędzić taką ilość plastiku, jaka wystarczyłaby do wyprodukowania 200 milionów butelek z nieprzetworzonego surowca. Jeszcze przed końcem 2020 r. butelki produktów tej marki mają składać się nawet w 50% z recyklatu.
  • Procter & Gamble angażuje się w liczne partnerstwa, dzięki czemu wprowadza wiele innowacji w trosce o planetę. We współpracy z TerraCycle i SUEZ koncern stworzył innowacyjne opakowanie szamponu - Head & Shoulders Beach Bottle, wykonane częściowo z plastiku zebranego na plażach w Europie. Zebrane i przetworzone odpady plastikowe stanowią 20% butelki, a opakowanie nadaje się do recyklingu.

- Wierzymy, że nasze działania w obszarze gospodarki obiegu zamkniętego mogą mieć realny, pozytywny wpływ na środowisko. Nasze lokalne działania są tego najlepszym przykładem: żadna z fabryk P&G nad Wisłą nie wysyła odpadów na składowiska. Wszystkie odpady produkcyjne otrzymują drugie życie. W fabryce Gillette w Łodzi produkujemy z nich między innymi plastikowe pojemniki i doniczki, a warszawska fabryka Pampers przerabia odpady na kartony, papier czy folię budowlaną – mówi Justyna Rymkiewicz.

Więcej informacji oraz przykładów działań Procter & Gamble i jej marek w obszarze zrównoważonego rozwoju można znaleźć pod adresem https://pl.pg.com/zrownowazony-rozwoj/.

Załączniki

Infografika_jak powstala butelka Head & Shoulders Beach Bottle.png

Infografika_jak powstala butelka Head & Shoulders Beach Bottle.png

png 855,1 kB
pobierz
Head & Shoulders Beach Bottle.jpg

Head & Shoulders Beach Bottle.jpg

jpg 680,7 kB
pobierz
Ariel Allin1 PODS_3.jpg

Ariel Allin1 PODS_3.jpg

jpg 346,2 kB
pobierz
Infografika_redukcja plastiku_P&G.jpg

Infografika_redukcja plastiku_P&G.jpg

jpg 911,8 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Magdalena Zlot

Account Manager

MSL


O P&G:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Więcej informacji o firmie P&G i jej markach można znaleźć na http://www.pg.com.

Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają  kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.