Z okazji Dnia Ziemi Procter & Gamble zwraca uwagę na znaczenie codziennych nawyków dla środowiska
Lista przynależnych kategorii publikacji
Przeciwdziałanie zmianom klimatu, walka z zanieczyszczeniem środowiska i konieczność ograniczenia nadmiernego zużycia różnych zasobów to jedne z największych współczesnych wyzwań. Problemy te wymagają działań o globalnej skali, ale w ich rozwiązywaniu jest też miejsce dla każdego mieszkańca ziemi, który może ograniczyć swój ślad środowiskowy. Z okazji Światowego Dnia Ziemi, Procter & Gamble, producent takich marek jak Ariel, Always, Gillette, Head & Shoulders czy Pampers podkreśla swoje zaangażowanie w działania, które umożliwiają pięciu milionom konsumentów dokonywanie zrównoważonych wyborów w życiu codziennym. Umożliwianie i inspirowanie do odpowiedzialnej konsumpcji to jedno z głównych zobowiązań firmy podjętych w ramach strategii zrównoważonego rozwoju „Ambition 2030”.
Według badania przeprowadzonego przez P&G 2/3 ankietowanych chce żyć bardziej ekologicznie, a blisko 90% rodziców dba o ekologię pod wpływem swoich dzieci. Jednak mniej niż połowa badanych dokonuje świadomych ekologicznie wyborów w domu tak często, jak by tego chcieli. Większości z nich najbardziej przeszkadza w tym brak wiedzy.
Przejście od chęci do działania i zmiana naszych zachowań w domu może korzystnie wpłynąć na naszą planetę, przyczyniając się m.in. do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych czy zużycia prądu i wody. Spośród 28 różnych źródeł emisji gazów cieplarnianych na całym świecie to właśnie gospodarstwa domowe odgrywają kluczową rolę i znajdują się w pierwszej trójce na równi z transportem drogowym[1].
Dlatego każda drobna zmiana naszego zachowania – pranie w zimnej wodzie, krótsze prysznice, zakręcanie kranu podczas mycia zębów i golenia czy częstszy recykling – może przynieść znaczące efekty. W 2010 r. P&G zobowiązało się w ciągu dziesięciu lat zwiększyć udział energooszczędnych programów prania do 70%. Choć cel ten udało się osiągnąć już w 2019 r, firma i jej globalne marki jak Ariel, Tide, Vizir kontynuują swoje wysiłki w tym obszarze, zachęcając konsumentów do prania w niższych temperaturach.
Według badania P&G przeprowadzonego w krajach europejskich, 75% konsumentów (w Polsce 65%) oczekuje, że kupowane przez nich marki pomogą im prowadzić bardziej ekologiczny styl życia. Dlatego P&G wykorzystuje zasięg, innowacyjność i wiedzę swoich marek, by sprawić, że ekologia stała się atrakcyjnym wyborem dla każdego. Dzięki formułom produktów i opakowaniom z mniejszą zawartością plastiku pierwotnego, ułatwiającym wielokrotne użycie czy recykling, konsumenci mogą dokonywać ekologicznych wyborów podczas codziennych czynności w domu. Na przykład:
- Pranie w niskich temperaturach: kampania marki Ariel „Liczy się każdy stopień”, zachęcająca do prania w krótkich cyklach i w niskiej temperaturze. Podkreśla ona, że już obniżenie temperatury o 10°C korzystnie wpłynie na planetę tj pozwala to zaoszczędzić wodę i energię potrzebną do jej podgrzania. Dzięki właściwym środkom do prania, takim jak kapsułki Ariel czy Vizir, ubrania mogą być tak samo dobrze uprane jak w dłuższych cyklach oraz w wyższej temperaturze i na dłużej pozostaną w dobrym stanie.
- Niech żyje zmywarka: Marka Fairy wie, że używając zmywarki można zaoszczędzić wodę. W jednorazowym cyklu, zmywarka zużywa ok. 13L wody, podczas gdy w trakcie ręcznego mycia takiej samej ilości naczyń, trzeba zużyć kilkadziesiąt litrów wody więcej. Już umycie 8 talerzy w zmywarce z wykorzystaniem tabletki Fairy, to oszczędność wody w stosunku do zmywania ręcznego.
- Redukcja, recykling i wielokrotne użycie opakowań: P&G dba o to, aby dzięki firmie konsumenci mogli ograniczyć ilość odpadów opakowaniowych. Marki Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences i Aussie wprowają rozwiązanie składające się z butelek wielokrotnego użytku wykonanych w 100 proc. z aluminium oraz opakowań uzupełniających. Co ważne, opakowania uzupełniające w pełni nadają się do recyklingu, a do ich wytworzenia zużywa się o 60 proc. mniej plastiku. P&G Beauty poinformowało również o znaczących postępach w działaniach zmierzających do zmniejszenia zużycia pierwotnego plastiku w opakowaniach szamponów i odżywek o 50% do końca roku 2021. Ich efektem będzie ograniczenie zużycia pierwotnego plastiku o ponad 300 000 ton.
Przykłady działań podejmowanych przez marki to tylko wybrane możliwości, z których każdy skorzytać, by wypracować takie nawyki, które pomogą zadbać o planetę. Na początku tego roku firma opublikowała 21 postanowień na rzecz planety, których celem było ułatwić konsumentom przejście od zamiarów do czynów. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ.
Problemy ekologiczne dotyczą każdego z nas, a wspólnie możemy przyczynić się do ich rozwiązania. Każdy z nas produkuje odpady, korzysta z wody i energii. Podejmując małe kroki, podczas codziennych czynności w domu, może przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego. Dzięki naszym markom, chcemy sprawić, aby drobne domowe czynności współkształtowały ekologiczny, przyjazny dla środowiska styl życia. Zobowiązaliśmy się do tego w ramach naszych celów zrównoważonego rozwoju Ambition 2030 – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Wzrost zainteresowania ekologią i wdrażania nowych pro-środowiskowych nawyków dzieje się często pod wpływem dzieci. Dlatego też P&G stawia na edukację najmłodszych. Wraz z Fundacją Nasza Ziemia i zespołem metodycznym stworzyli kompleksowe materiały edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych pod tytułem „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodetektywi na tropie domowych nawyków”. Ich celem jest zachęcenie dzieci i młodzieży do świadomego dbania o środowisko i przekazanie podstawowych informacji, które mogą w tym pomóc. Materiały są dostosowane do zdalnej edukacji i nauczyciele oraz rodzice mogą je wykorzystać na lekcjach różnych przedmiotów, a także w czasie pozaszkolnym. Zakres tematyczny dotyczy proekologicznych działań odnośnie oszczędzania wody, energii i segregacji odpadów.
Obchody ważnych wydarzeń w światowym, ekologicznym kalendarzu to doskonały moment, by zwrócić uwagę na to, jak ważne są działania nas wszystkich na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego i zapobieganie skutkom zmian klimatycznych. Choć inwestycje w rozwiązania ekologiczne różnych podmiotów, firm, organizacji pozarządowych i rządów przynoszą już rezultaty, to równie istotne są małe kroki każdego z nas wyrażające troskę o przyszłość planety. Przyszłe pokolenia będą nam za to wdzięczne.
[1] Climate Watch, WRI 220.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.