Stoen Operator jako pierwszy Operator Systemu Dystrybucyjnego w Polsce wprowadza podpis elektroniczny
Stoen Operator wprowadził do obsługi dokumentów podpis elektroniczny. Dzięki niemu klienci bez wychodzenia z domu w wygodny i bezpieczny sposób mogą zawierać umowy z warszawskim OSD. Jest to pierwsza tego typu usługa udostępniona przez operatora sieci dystrybucyjnej w Polsce.
W połowie lipca Stoen Operator, jako pierwszy Operator Systemu Dystrybucyjnego w kraju, wdrożył podpis elektroniczny dla klientów, którzy nie posiadają tzw. podpisu kwalifikowanego wymagającego osobistej weryfikacji tożsamości i wniesienia stosownej opłaty. Z nowej usługi korzystać może każda osoba posiadająca potwierdzony zestaw danych osobowych (imię i nazwisko, data urodzenia, PESEL). Pozwala ona na zdalne podpisywanie dokumentów i zawieranie wiążących umów w formie elektronicznej.
- Wprowadzenie do obsługi umów klienckich podpisu elektronicznego po raz kolejny pozycjonuje Stoen Operator jako lidera innowacyjnych rozwiązań obsługi klienta – deklaruje Andrzej Zwierzchowski, szef obsługi klienta w Stoen Operator. Spółka tym samym realizuje strategię Grupy E.ON w zakresie digitalizacji usług oraz podnoszenia jakości doświadczeń odbiorców naszej energii.
Bezpieczeństwo i komfort zawierania e-umów
Dzięki podpisowi elektronicznemu można załatwić wiele formalności bez potrzeby wychodzenia z domu. To wygodne i korzystne rozwiązanie, które jednocześnie gwarantuje odpowiednią ochronę wrażliwych informacji. Dzięki zaawansowanym narzędziom kryptograficznym zaszyfrowane dokumenty przekazywane są z bardzo wysokim poziomem poufności danych. W procesie wykorzystywana jest nowoczesna platforma autoryzacji dokumentów i zawierania umów przez internet, która w oparciu o przepisy europejskie i krajowe łączy innowacyjną technologię oraz środowisko prawne.
- Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że jako pierwszy OSD w Polsce wprowadzamy udogodnienie, jakim jest podpis elektroniczny. Dzięki niemu klienci mogą podpisywać umowy na komputerze, tablecie lub smartfonie w dowolnym miejscu i czasie: w biurze, w domu lub w podróży. Obok niekwestionowanej wygody jest to także rozwiązanie bezpieczne. A wszystko za sprawą wykorzystywanych narzędzi kryptograficznych, które szyfrując dokumenty, gwarantują najwyższy poziom poufności danych - powiedziała Agnieszka Bednarska, menadżer biura obsługi klienta w Stoen Operator.
Podpis elektroniczny skraca czas procedowania umów przyłączeniowych, dystrybucyjnych czy pozyskiwania tytułów prawnych na potrzeby realizacji inwestycji elektroenergetycznych. Dla klientów oznacza to także większą elastyczność w zawieraniu umów. Dodatkowym aspektem jest redukcja zużycia energii podczas całego procesu, a także ograniczenie liczby tradycyjnych wydruków.
Prosta i nieskomplikowana procedura
Podczas zawierania umowy ze Stoen Operator z wykorzystaniem podpisu elektronicznego klient potrzebuje jedynie dostępu do poczty elektronicznej i telefonu komórkowego.
Pracownik Stoen Operator podaje numer telefonu osób podpisujących i wybiera dodatkową weryfikację jednorazowym kodem SMS, a następnie nadaje dokument do odbiorcy. Po wyrażeniu chęci na zawarcie umowy w formie elektronicznej klient dostanie na wskazany wcześniej adres e-mail link do podpisania dokumentu oraz regulamin platformy. Po kliknięciu linku zostanie przekierowany na platformę, gdzie będzie mógł złożyć swój podpis elektroniczny. Wymagać to będzie przejścia dwustopniowego uwierzytelniania kodem SMS i adresem e-mail oraz zaznaczenia oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem. W ostatnim kroku klient składa wymagany podpis, po czym otrzymuje finalny dokument. Jest on przesyłany w formie załącznika na adresy poczty elektronicznej wszystkich osób biorących udział w procesie.
Po zakończeniu całej procedury Stoen Operator będzie archiwizował wszystkie pliki w swoich zasobach.
Więcej informacji znajduje się na stronie www.stoen.pl
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Spółka Stoen Operator Sp. z o.o. zarządza siecią elektroenergetyczną stolicy. Realizuje zadania Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Firma rozpoczęła działalność 1 lipca 2007 roku, w wyniku obowiązkowego rozdzielenia sprzedaży i dystrybucji energii, kontynuując realizowane wcześniej inwestycje w stołeczną sieć elektroenergetyczną.
Obecnie firma dostarcza energię do ponad miliona Klientów w Warszawie i okolicach. Dzięki wysokiej klasy specjalistom, znacznym nakładom inwestycyjnym, jak również nowoczesnym, przyjaznym dla środowiska technologiom, Stoen Operator utrzymuje najwyższe standardy pracy sieci.
Spółka nieustannie dba o to, by zapewnić mieszkańcom Warszawy energię. Służby techniczne stale monitorują stan sieci elektroenergetycznej, wykonują niezbędne prace eksploatacyjne oraz czuwają całodobowo nad bezpieczeństwem energetycznym miasta.