Stoen Operator
Informacje prasowe

Stoen Operator wprowadza kolejną procedurę BHP i zwiększa bezpieczeństwo ekip terenowych

Lista przynależnych kategorii publikacji

Stoen Operator zwiększa bezpieczeństwo swoich pracowników terenowych i wprowadza procedurę Last minute risk assessment. Zachowanie zasad BHP jest dla spółki najwyższym priorytetem. Dowodem na to podejście jest liczba wypadków przy pracy. W wynikach stołecznego OSD od 10 lat wskaźnik ten jest na bardzo niskim poziomie.

Stoen Operator, jako Operator Systemu Dystrybucyjnego, jest zobowiązany do utrzymania w odpowiedniej kondycji należących do niej obiektów infrastruktury elektroenergetycznej. Pracownicy warszawskiego OSD przeprowadzają konserwację i modernizację poszczególnych urządzeń, a realizowane przez nich obowiązki często związane są również z ryzykiem prac wykonywanych na wysokości, w wykopach lub w ciągach jezdno-pieszych. Aby obniżyć prawdopodobieństwo wystąpienia wypadków, spółka kładzie duży nacisk na utrzymywanie wiedzy pracowników dotyczącej BHP i stałe monitorowanie poziomu bezpieczeństwa. Regularnie weryfikuje i uaktualnia procedury związane z tym aspektem realizacji obowiązków.

Ocena ryzyka w ostatniej chwili dla zwiększenia bezpieczeństwa

Nowy element oceny ryzyka to ocena zagrożeń (LMRA – Last minute risk assesment), którą pracownik powinien przeprowadzić w ciągu ostatnich 2-3 minut przed rozpoczęciem wykonywania określonego zadania. Jest on zobowiązany rozpoznać wszystkie zagrożenia w miejscu wykonywanej pracy np.: przy urządzaniach energetycznych, pracach na wysokości, budowlanych, ale także przeanalizować ruch uliczny, ryzyko potknięcia, czy stan pogody.

 

- LMRA (Last minute risk assessment, czyli ocena ryzyka w ostatniej chwili) dotyczy pracowników terenowych i oznacza analizę ryzyka tuż przed przystąpieniem do pracy — przybliża temat nowej procedury Robert Orzechowski, lider zespołu Bezpieczeństwo i Higiena Pracy w Stoen Operator. - W Polsce wprowadzamy kolejny ważny aspekt podnoszący poziom bezpieczeństwa, W oparciu o doświadczenia naszych kolegów z innych spółek w różnych krajach Grupy E.ON, wypracowaliśmy własne rozwiązanie, które odpowiada specyfice naszej pracy i ma zastosowanie w narzędziach, których używamy. 

 

Dodatkowa funkcjonalność w autorskim narzędziu Stoen Operator

 

W realizacji codziennych zadań brygady terenowe wykorzystują system mTask. Został on stworzony w 2021 roku przez dział IT spółki z Grupy E.ON w Polsce we współpracy ze specjalistami i pracownikami funkcyjnymi pionu Usług Sieciowych Stoen Operator. Zespoły terenowe zostały wyposażone w tablety, służące do odbierania i rejestracji zadań, komunikowania się ze zleceniodawcami zadań, podglądu danych w systemie GIS, nawigacji samochodowej itp.

 

- Na panelu w mTask, przed przystąpieniem do realizacji zleconego zadania, każdy pracownik będzie musiał przeczytać 4 polecenia i się do nich zastosować – tłumaczy Robert Orzechowski. - Takie postępowanie jest kluczowe dla bezpieczeństwa, dlatego przycisk „Idź dalej” uaktywni się dopiero po kilku sekundach od pojawienia się okna z komunikatem.

 

Procedura LMRA jest stosowana również w innych spółkach Grupy E.ON w Polsce. Mają one zamiar, promować ją również wśród wykonawców realizujących zadnia na obiektach oraz infrastrukturze należącej m.in. do Stoen Operator.

Załączniki

docx

23 09 25 Stoen Operator Procedura LMRA ip

docx 32,4 kB
pobierz
Monter Stoen Operator.jpg

Monter Stoen Operator

jpg 3,5 MB
pobierz
Praca przy wykopach_Stoen Operator.jpg

Praca przy wykopach Stoen Operator

jpg 1,1 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Aleksandra Smolarska-Flis

Zespół komunikacji Grupy E.ON w Polsce

Stoen Operator

Zespół komunikacji Grupy E.ON w Polsce


Spółka innogy Stoen Operator Sp. z o.o. zarządza siecią elektroenergetyczną stolicy. Realizuje zadania Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Firma rozpoczęła działalność 1 lipca 2007 roku, w wyniku obowiązkowego rozdzielenia sprzedaży i dystrybucji energii, kontynuując realizowane wcześniej inwestycje w stołeczną sieć elektroenergetyczną. 

Obecnie firma dostarcza energię do ponad miliona Klientów w Warszawie i okolicach. Dzięki wysokiej klasy specjalistom, znacznym nakładom inwestycyjnym, jak również nowoczesnym, przyjaznym dla środowiska technologiom, innogy Stoen Operator utrzymuje najwyższe standardy pracy sieci. 

Spółka nieustannie dba o to, by zapewnić mieszkańcom Warszawy energię. Służby techniczne stale monitorują stan sieci elektroenergetycznej, wykonują niezbędne prace eksploatacyjne oraz czuwają całodobowo nad bezpieczeństwem energetycznym miasta.