Prosta strategia w relacjach z klientem
Gdy wokół krąży mnóstwo niejasnych komunikatów, a klienci oczekują więcej niż kiedykolwiek, firmy starają się znaleźć sposób, by nawiązać z nimi długotrwałe relacje. Jednym z tych, które stają się coraz ważniejsze, jest stosowanie prostego języka. Stoen Operator dzieli się swoimi doświadczeniami i planami na przyszłość w tym zakresie. Spółka podkreśla, że prosty język stał się strategicznym elementem ich obsługi klienta.
Stoen Operator w odpowiedzi na potrzeby klientów podejmuje świadome kroki, by upraszczać język używany w kontaktach z nimi. Zmienia także sposób przekazywania treści w różnych dokumentach i materiałach, w tym we wnioskach i w formularzach. Takie działania mają na celu nie tylko zwiększenie zrozumienia procesów, ale także poprawę ogólnego doświadczenia z marką.
– Nasze badania satysfakcji klientów dobitnie pokazują, że dzięki jasnej i zrozumiałej komunikacji budujemy zaufanie i lojalność odbiorców. To dla nas bezcenne. Jeśli w zrozumiały sposób przedstawiamy trudne zagadnienia, to nasi klienci czują się otoczeni opieką i są zadowoleni z jakości obsługi, jaką dostarczamy. I choć może to zaskakiwać, prosty język jest bezpośrednio związany z naszą strategią poprawy doświadczeń klienta i ma pozytywny wpływ na wyniki NPS – mówi Piotr Stasiński, menedżer odpowiedzialny za zarządzanie doświadczeniem klienta w Stoen Operator.
Stołeczny operator szczególną uwagę poświęca obszarowi nowych przyłączeń i procesowi rozpatrywania reklamacji. Analiza opinii klientów dotyczących tych dwóch zakresów wskazuje, że wnioski, formularze i pisma bywają trudne do zrozumienia. A to wpływa na ostateczną ocenę współpracy i poziom satysfakcji.
Firma zamierza skupić się też na promocji zasad prostego języka wśród pracowników oraz dostosować dodatkowe materiały i procedury.
– Chcemy sprawić, żeby każdy kontakt z naszą firmą był możliwie najprostszy, a przekaz – najbardziej zrozumiały dla klienta. To klucz do budowania pozytywnych doświadczeń i wzmacniania naszej pozycji na rynku – dodaje przedstawiciel spółki energetycznej.
Stoen Operator realizuje swoją misję doskonalenia obsługi klienta, a do tego stosuje prosty język jako narzędzie do tworzenia bardziej przejrzystej i satysfakcjonującej obie strony komunikacji. Firma od pewnego czasu prowadzi także kampanie edukacyjne poświęcone głównym obszarom swojej działalności. W materiałach przedstawia ważne dla całego sektora procesy w sposób zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców. Jasno dowodzi to, że w świecie pełnym skomplikowanego języka prostota może być największym atutem.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Spółka Stoen Operator Sp. z o.o. zarządza siecią elektroenergetyczną stolicy. Realizuje zadania Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Firma rozpoczęła działalność 1 lipca 2007 roku, w wyniku obowiązkowego rozdzielenia sprzedaży i dystrybucji energii, kontynuując realizowane wcześniej inwestycje w stołeczną sieć elektroenergetyczną.
Obecnie firma dostarcza energię do ponad miliona Klientów w Warszawie i okolicach. Dzięki wysokiej klasy specjalistom, znacznym nakładom inwestycyjnym, jak również nowoczesnym, przyjaznym dla środowiska technologiom, Stoen Operator utrzymuje najwyższe standardy pracy sieci.
Spółka nieustannie dba o to, by zapewnić mieszkańcom Warszawy energię. Służby techniczne stale monitorują stan sieci elektroenergetycznej, wykonują niezbędne prace eksploatacyjne oraz czuwają całodobowo nad bezpieczeństwem energetycznym miasta.