Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów Informacje prasowe
Jaki jest wpływ auta służbowego na wizerunek firmy?
Opinie najmniejszych polskich przedsiębiorców – badanie IBRiS Samochód służbowy jest często nieodłącznym elementem prowadzonej działalności. Instytut badawczy IBRiS przeprowadził wśród przedstawicieli jednoosobowych, mikro i małych firm badanie dotyczące ich zdania na temat zależności między wyglądem i klasą samochodu a wizerunkiem przedsiębiorstwa. ...
Badanie IBRiS: Wynajem długoterminowy coraz bardziej popularny wśród najmniejszych przedsiębiorców
press
Badanie IBRiS: Wynajem długoterminowy coraz bardziej popularny wśród najmniejszych przedsiębiorców
Przedstawiciele mikro, małych i jednoosobowych firm w Polsce wykazują coraz większe zainteresowanie bezgotówkowymi formami finansowania samochodu służbowego – wynika z badania IBRiS przeprowadzonego w lipcu tego roku. Jak zmieniały się ich preferencje w porównaniu z ubiegłym rokiem?
Badanie IBRiS: oczekiwania najmniejszych przedsiębiorców wobec samochodu służbowego
press
Badanie IBRiS: oczekiwania najmniejszych przedsiębiorców wobec samochodu służbowego
Przedstawiciele jednoosobowych, mikro i małych firm w Polsce, stoją obecnie przed trudnymi decyzjami dotyczącymi finansów i rozwoju. Inflacja, decyzje Rady Polityki Pieniężnej czy sytuacja geopolityczna bezpośrednio wpływają na kondycję najmniejszych podmiotów gospodarczych oraz ich zdolność prowadzenia biznesu. W tych okolicznościach, również wybór formy finansowania samochodu służbowego, będzie jednym z ważniejszych dla najmniejszych przedsiębiorców. Na czym im najbardziej zależy jeśli chodzi o auta firmowe i co wpływa na ich decyzje odnośnie wyboru pojazdu?
Finansowanie auta firmowego – na co powinien zwrócić uwagę mikroprzedsiębiorca?
Na jakie aspekty powinni zwrócić uwagę mali przedsiębiorcy stając przed wyborem pomiędzy leasingiem auta, zakupem za gotówkę, kredytem a wynajmem długoterminowym? Jakie zalety ma każda z tych form? Która z nich zapewni bezpieczeństwo finansowe firmy i pozwoli w pełni zaplanować konieczne wydatki w czasach stale rosnących kosztów funkcjonowania firm?
Trend: nie kupuj auta – wynajmij i używaj, coraz bardziej widoczny wśród małych przedsiębiorców w Polsce
Mali przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wynajem długoterminowy samochodu służbowego
Dla wielu przedsiębiorstw samochód jest niezbędnym narzędziem do prowadzenia działalności, większość z nich stoi przed dylematem: czy warto go kupić, wziąć w leasing czy może skorzystać z coraz bardziej popularnego wynajmu długoterminowego? Ta kwestia dotyczy zwłaszcza małych, mikro i jednoosobowych działalności gospodarczych, których liczba w Polsce stale wzrasta. Według badań Głównego Urzędu Statystycznego, spośród około 370 tysięcy nowych rejestracji przedsiębiorstw w 2022 roku, aż 80% stanowiły jednoosobowe działalności gospodarcze. W obliczu rosnących kosztów zakupu, eksploatacji i utrzymania własnego pojazdu, coraz większa liczba przedsiębiorców zaczyna decydować się na formy finansowania samochodu, które mogą okazać się atrakcyjną alternatywą dla zakupu ze środków własnych, kredytu czy klasycznego leasingu, jak na przykład wynajem długoterminowy.
Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy wśród najmniejszych firm
press
Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy wśród najmniejszych firm
Wynajem długoterminowy jest znaną formą finansowania samochodów oraz staje się dla małych przedsiębiorców coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla klasycznego leasingu, kredytu, czy zakupu. Szczególnie w czasach rosnących, nieprzewidywalnych kosztów. Z badania IBRiS wynika, że słyszało o nim 84% badanych, a blisko połowa ankietowanych zna jego zasady. W ciągu najbliższych 12 miesięcy 19% spośród najmniejszych firm w Polsce planuje wymianę samochodu lub pozyskanie nowego, a 17% z nich będzie rozważać właśnie wynajem długoterminowy. O rosnącej popularności tej formy finansowania floty świadczą dane rynkowe – na koniec 2022 r. tempo wzrostu branży wynajmu długoterminowego osiągnęło poziom 10,3% r/r i nieprzerwanie rośnie od prawie 2 lat.