RTB House
Informacje prasowe

Sezon świąteczny a rynek e-commerce, czyli sztuka przyciągania klientów i zwiększania zysków

W obliczu dynamicznych zmian w zachowaniach konsumentów, a także rozwoju rynku e-commerce, marketingowcy na całym świecie starają się zrozumieć najnowsze trendy i zoptymalizować swoje działania. Jakie jednak narzędzia wykorzystać przy wdrażaniu strategii marketingowej, aby zrealizować cele w czwartym kwartale roku? Na to oraz wiele innych pytań odpowiadają eksperci RTB House w najnowszym raporcie „Queue For…Marketing strategies for maximizing opportunities during the all-important Q4 period and holiday season”.

Koniec roku to czas, gdy konsumenci rozpoczynają intensywne poszukiwania prezentów dla swoich bliskich. Chociaż zakupy w sklepach stacjonarnych wciąż mają swoich stałych zwolenników to, jak pokazują badania, zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem, zwracamy się w stronę zakupów online, poszukując łatwości, wygody i atrakcyjnych promocji.[1]

Zrozumieć zachowanie klienta

Z każdym rokiem klienci zaczynają poszukiwania najlepszych okazji coraz wcześniej. Oznacza to, że także planowanie strategii promocji musi następować z odpowiednim wyprzedzeniem. Przykładowo, w 2022 roku aż 42% więcej konsumentów na całym świecie zaczęło kupować prezenty świąteczne z jeszcze większym wyprzedzeniem niż rok wcześniej.[2] Dotarcie do takich klientów daje szansę na faktyczne zwiększenie przychodów, ponieważ, wraz z wydłużeniem okresu promocji, rośnie możliwość wydania przez danego klienta większej kwoty. Warto zrozumieć, że sezon zakupowy w czwartym kwartale jest teraz jednym długim wydarzeniem, rozpoczynającym się w okolicach Halloween i kończącym tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. W tym okresie można zauważyć wzrost zakupów online na poziomie 15,7%[3], który może skutecznie zwiększyć zainteresowanie konsumentów marką i utrzymać je również po sezonie wyprzedaży. 

Czynniki zwiększające zaangażowanie klientów

Ze względu na dużą konkurencję, ostatnie miesiące roku stają się prawdziwym polem walki pomiędzy reklamodawcami, którzy konkurują ze sobą o najlepsze powierzchnie i czasy reklamowe. Przekłada się to bezpośrednio na wzrost kosztów reklamowych — czasem nawet o 50%. Jeszcze ważniejsze staje się w tym okresie zadbanie o jakościową, spersonalizowaną treść. Odpowiednio dopracowana strategia marketingowa pozwoli zatrzymać użytkowników na dłużej – także już po zakończeniu promocji. Jak jednak ich zainteresować?

  1. Ekskluzywność. Klienci bardziej skłonni są do dokonywania zakupu od marki, która oferuje im ekskluzywne i atrakcyjne doświadczenia.
  2. Nie jest to nowe zjawisko, ale obecnie przeżywa swoją największą popularność. Grywalizacja jest atrakcyjna szczególnie dla reprezentantów Pokolenia Z, którzy stają się największą grupą klientów. Ten trend zauważają sprzedawcy internetowi - 87% z nich planuje wprowadzić pewien poziom grywalizacji w swoich interakcjach z klientami do 2024 roku.[4]
  3. Pozyskiwanie nowych klientów. Ważne jest rozpoczęcie działań promocyjnych i pozyskiwania nowych klientów przed okresem szczytowym w czwartym kwartale.
  4. Wykorzystanie mediów społecznościowych. W okresie promocyjnym media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w komunikowaniu ofert i tworzeniu rozgłosu.
  5. Social Listening. Jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi, które można wdrożyć przed rozpoczęciem kampanii. Zamiast polegać na obserwacji szerszych trendów i ogólnych statystyk, można monitorować własne media społecznościowe i inne kanały online, aby analizować konwersje dotyczące marki. Używając odpowiednich narzędzi, można uzyskać prawdziwszy i dokładniejszy obraz tego, co ludzie myślą na temat marki i jakie mają związane z nią oczekiwania.
  6. Email marketing. Wysyłane e-maile powinny zawierać pewien poziom personalizacji, który tworzy poczucie intymności. Automatyzacja e-maili, a także powiadomienia aplikacji, nie powinny tylko informować klientów o nadchodzącej wyprzedaży, ale przede wszystkim podkreślać, jak konkretne produkty są w stanie odpowiedzieć na indywidualne potrzeby klientów.

Spersonalizowane treści

W ostatnich latach coraz więcej użytkowników blokuje reklamy, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Jednocześnie, w obliczu ogromnej ilości treści, które konsumujemy, nieustannie rośnie znaczenie indywidualizacji przekazów i dopasowania ich do preferencji odbiorców. Tak przygotowane treści kierowane do nowych użytkowników w okresach promocyjnych pozwalają na utrzymanie ich jako stałych klientów. Aż 60% konsumentów wskazuje spersonalizowane doświadczenia zakupowe za kluczowy czynnik wpływający na ich lojalność.[5]

Wykorzystanie sztucznej inteligencji

Marketerzy na co dzień pracują z ogromnymi ilościami danych pochodzącymi z wielu różnych źródeł. Ich interpretacja i zrozumienie są kluczowe do podejmowania decyzji o tym, jakie reklamy i gdzie umieścić, żeby osiągać najlepsze wyniki. Coraz częściej proces ten wspomaga wykorzystywanie sztucznej inteligencji, co pozwala nie tylko go zautomatyzować, ale także usprawnić.

W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym nie dziwi fakt poszukiwania przez firmy innowacyjnych metod zwiększania efektywności swoich kampanii reklamowych. Jednym z najlepszych sposobów nawiązywania kontaktów z klientami i budowania relacji, które mają szanse sprzedażowe, jest retargeting. Jak wskazują eksperci RTB House, retargeting stanowi innowacyjne i efektywne narzędzie, które pozwala firmom osiągać znaczące rezultaty w kampaniach reklamowych i zoptymalizować wskaźniki zwrotu z inwestycji. 

Więcej informacji związanych z tematem efektywnego dotarcia do klientów w trakcie intensywnego okresu zakupowego znajduje się w raporcie firmy RTB House „Queue For…Marketing strategies for maximizing opportunities during the all-important Q4 period and holiday season”.

 

Autorem artykułu jest Przemysław Wójcicki, Senior Business Development Manager w RTB House.

 

[1] Źródło: https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/3-predictions-and-tips-for-attracting-customers-this

[2] Źródło: https://www.salesforce.com/blog/holiday-shopping-predictions/

[3] Źródło: https://www.insiderintelligence.com/content/us-holiday-2022-review-holiday-2023-preview

[4] Źródło: https://www.customerglu.com/blogs/gamification-in-ecommerce

[5] Źródło: The State of Personalization 2021, Twilio Segment

Załączniki

Ekspert_RTB_House_.png

Ekspert RTB House

png 13,7 MB
pobierz
docx

Sezon świąteczny a rynek e-commerce RTB House IP

docx 25,3 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Olga Antecka

Marketing & PR Manager

RTB House


RTB House to globalna firma dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata. Autorski mechanizm zakupu reklam, oparty w stu procentach o algorytmy Deep Learning, umożliwia reklamodawcom osiąganie znaczących wyników oraz realizację celów krótko-, średnio- i długoterminowych.

Spółka RTB House została założona w 2012 roku i posiada biura w ponad 30 lokalizacjach na całym świecie, m.in. w Nowym Jorku, Londynie, Tokio, Singapurze, São Paulo, Moskwie, Stambule, Dubaju i Warszawie. Zespół składa się z ponad 500 specjalistów i obsługuje ponad 2000 kampanii dla klientów w krajach Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji, Pacyfiku oraz Ameryki Północnej i Południowej.

Od 2018 roku, po pomyślnym wdrożeniu technologii Deep Learning w 100 procentach algorytmów, RTB House uruchomiła dwa, niezależne od głównego działu R&D, zespoły koncentrujące się na rozwiązaniach z zakresu marketingu i technologii. AI Marketing Lab jest ukierunkowany na badania i rozwój w szeroko pojętym obszarze marketingu. Z kolei celem Creatives Lab jest rozwój kreacji, zwiększanie ich efektywności, jak również poszerzanie oferty w zakresie dostępnych formatów, jak np. kreacje dynamiczne czy wideo, precyzyjnie dopasowanych do potrzeb brandingowych klientów.

Więcej informacji na stronie www.rtbhouse.com.